2009.02.08. 17:14
Kétmilliónál is több a magyar internetező
Tavaly év végén már 2,2 millió hazai internet-hozzáférést regisztráltak, egy év alatt hozzávetőlegesen 10 százalékkal, több mint 200 ezerrel nőtt az előfizetések száma
Tavaly év végén már 2,2 millió hazai internet-hozzáférést regisztráltak, egy év alatt hozzávetőlegesen 10 százalékkal, több mint 200 ezerrel nőtt az előfizetések száma – állapította meg közös tanulmányában a GKIeNET és a T-Mobile. A magyar háztartások valamivel több mint 46 százalékában van jelenleg személyi számítógép, ezeknek túlnyomó része – 83 százaléka – valamilyen módon kapcsolódik az internetre is. Ez azt jelenti, hogy 2008 végén már 1,4 millió háztartásból érték el a világhálót Magyarországon.
[caption id="" align="aligncenter" width="460"] Tavaly év végén már 2,2 millió hazai internet-hozzáférést regisztráltak
[/caption]
Az előfizetések számának bővülése egyébként hosszú évek óta dinamikus és töretlen: 2005 decemberében még alig haladta meg az elérési pontok száma az egymilliót, 2007 végén pedig már csaknem elérte a két évvel azelőtti állomány kétszeresét.
Az online csatornák nem csupán a vállalat termékeinek reklámjait juttathatják el a fogyasztókig, hanem közvetlen vásárlási lehetőséget is kínálhatnak. A hazai online vásárlók szokásairól első alkalommal tavaly készített felmérést E-Shopping Report néven a KutatóCentrum és a HVG Press. A tanulmányból leszűrhető, hogy tavaly a felnőtt lakosság körében körülbelül 700 ezer volt azoknak a száma, akik többször is vásároltak a világhálón, ennél jóval többen, nagyjából kétmillióan pedig rendszeresen látogatták az eladói oldalakat, de inkább ár-összehasonlítás céljából.
Az online értékesítési felület megnyitását tervező vállalatoknak érdemes észben tartaniuk, hogy a magyar vásárlóknak kevesebb mint a fele szokott internetes vásárlásaiért bankkártyával fizetni. A világhálón tavaly itthon a legkeresettebb termékek az elektronikai eszközök, a CD-k, DVD-k, könyvek, illetve ruhaneműk voltak.