2009.07.20. 06:00
Mindhalálig vásárlás - jótanácsok a tengerentúlra készülőknek
A shoppingolásért és a jó éttermekért látogat el az idén is a legtöbb külföldi az Egyesült Államokba – tudta meg a VG Online Karen MacDonaldtól, az egyik legnagyobb amerikai bevásárlóközpont üzemeltető csoport, a Taubman Centers kommunikációs igazgatójától.
A társaság a Shop America szövetséggel, valamint az ottani kereskedelmi minisztériummal karöltve időről-időre elkészíti azt a felmérést, amely megmutatja, mennyit és mire költenek az USA-ba látogatók. A válaszadók közel negyede kimondottan vásárlási szándékkal érkezik, harmaduk pedig jelezte, noha nem ez az elsődleges célja, de ki nem hagyná az e téren ott kínálkozó lehetőségeket.
Márpedig azok ott valóban kimeríthetetlenek. Felmérés nélkül is megállapítható, hogy Amerika tényleg a bevásárló turisták paradicsoma, s a legtöbb helyen a „mindhalálig vásárlás”-ra buzdító szlogennel várják az arra tévedőket. Az ember – ha sorsa a tengerentúli országba vezérli - lépten-nyomon belebotlik az inkább nagyobb, mint kisebb plázákba, bevásárlóközpontokba, de akik a divattervezők egyedi boltjait kedvelik azok is megtalálják a nekik valót.
Kinek kellenek a plazák?
Az sem véletlen, hogy a vásárlásmánia nyomán ott született meg a gyári készletek kiárusítását célzó és a legnagyobb kedvezményeket kínáló outletek ötlete is. Ez a kereskedelmi forma azóta Európában is szép lassan terjed, néhány éve Magyarországon is megjelentek az első ilyen fecskék.
Kezdjük az odajutással. Az amerikai szállodaláncok többsége szoros kapcsolatban van a helyi plázatársaságokkal, outlet centerekkel. Ennek révén jó néhány városban adódik arra lehetőség, hogy a szállóvendégek a hotelből a bevásárlóközpontokba díjmentes, vagy minimális térítésű transzferrel jussanak el. Ez főként a gyári kiárusító központoknál számít, azok ugyanis többnyire az adott városon kívül találhatók meg, tömegközlekedéssel nem nagyon közelíthetők meg, marad az autóbérlés, vagy a célirányos buszjárat.
Érdemes azt iránt is tudakolózni a recepción, hogy a környékbeli bevásárlóközpontoknak van-e vásárlástámogató programja, beleértve a nagyon hasznos, további kedvezményeket nyújtó kuponfüzeteket. Ha ezek a hotelekben nem szerezhetőek be, a plázák, outlet centerek vevőszolgálatán mindenképpen hozzáférhetőek. Van ahol ezt is ingyen adják, van ahol néhány dollárt elkérnek érte.
További jótanácsokért kattintson ide