Hírek

2009.09.06. 13:42

Az ügyfelek bíznak a bankjukban, de a szektorban már nem

A "folyamatosan rossz sajtó" ellenére az ügyfelek jelentős többsége továbbra is bízik saját bankjában, jóllehet a bankrendszer egésze iránt meglehetősen alacsony a bizalom - ez derül ki az egyik vezető londoni üzleti elemző csoport legújabb felméréséből.

MTI Eco

A Datamonitor által a pénzügyi szolgáltatások fogyasztói megítéléséről elvégzett - a Lehman Brothers bankcsoport bukásának első évfordulója elé időzített - nagyszabású nemzetközi vizsgálat kimutatta, hogy a megkérdezett banki ügyfelek 59 százaléka töretlenül bízik saját bankjában. A bankszektor egészébe vetett fogyasztói bizalom azonban igen alacsony: a felmérésbe bevontak alig 29 százaléka mondta azt, hogy megbízik a pénzügyi szolgáltatói rendszerben.

 A Datamonitor szerint mindazonáltal meglehetősen szilárdnak látszik az egyéni bankok iránti fogyasztói bizalom az elmúlt tizenkét hónap fejleményeinek ismeretében. A cég felmérése azt mutatta, hogy jóllehet a hitelválság kikezdte a fogyasztók bizalmát a bankipar iránt, ez nem eredményezte a saját bankjukba vetett bizalom elvesztését.

Arra a kérdésre, hogy a következő hat hónapban várhatóan milyen banki lépésre szánják el magukat, a megkérdezetteknek mindössze a 14 százaléka felelte, hogy esetleg átpártol egy másik bankhoz. Nagy-Britanniában különösen alacsony az elvándorlási kedv: a fogyasztók 10 százaléka tervezi, hogy új bankot választ.

A Datamonitor elemzői szerint a banki ügyfelek úgy tartják, hogy a pénzügyi válságért a banki iparág egésze a felelős, nem az általuk használt egyéni bankok.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!