Hírek

2010.12.20. 17:38

A kötelezőváltás utáni teendők

Egymillióra tehető azon lakossági ügyfelek száma, akik kötelező biztosításukhoz új szolgáltatót választottak a novemberben lezajlott kampányban.

(X)

Bár a döntést sokan meghozták, felmondták meglévő és megkötöttük új szerződésüket, nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy szerződésünk díjfizetése rendben legyen, előzzük meg az esetleges kellemetlenségeket! 
Több biztosító, például az Allianz is úgy alakította ki tarifáját, hogy kedvezményt ad azoknak az ügyfeleknek, akik díjlehívással (csoportos beszedési megbízás) fizetik díjukat. A díjlehívás azt jelenti, hogy a biztosító időről-időre lehívja az ügyfél bankjától az aktuális időszakra szóló díjat, ezt azonban először az ügyfélnek kell engedélyeztetnie a bankjánál. A www.allianzdirect.hu oldalon novemberben kötött, mintegy 42 000 szerződés 70 százalékában ezt a fizetési módot választották ügyfeleink, s bár a biztosításkötést teljes egészében online el lehet intézni, a banki díjlehíváshoz az ügyfélnek külön kell intézkednie - mutat rá Trubek Péter az Allianz Direct marketing vezetője.

Akkor is el kell küldenünk meghatalmazásunkat a bankunknak, ha ugyanazon biztosítónál kötöttük az új szerződést. A meghatalmazáshoz használhatjuk a biztosítási ajánlattal együtt e-mailben kapott, előre kitöltött formanyomtatványt, melyet személyesen vagy postán, aláírva kell bankunkhoz eljuttatni. Ugyanakkor internetbankon vagy a bank telecenterén keresztül is elintézhetjük ezt a feladatot. Fontos, hogy januárban ellenőrizzük bankunknál, hogy valóban megkapták-e csoportos beszedési megbízásunkat, hiszen ennek hiányában un. díjnemfizetéssel megszűnhet biztosítási szerződésünk, mely komoly problémák forrása lehet.

Azon január 1-jén évfordulós ügyfelek, akik novemberben felmondták szerződésüket, de még nem kötöttek újat, december 31-én éjfélig tehetik meg. „Az online díjösszehasonlító weboldalak mellet egyre népszerűbbek a biztosítók saját weboldalai, az idei kampányban portálunkon a tavalyi értékesítési számokat megnégyszereztük, december 1-ig már 42 000-en választottak bennünket” - egészítette ki Trubek Péter. Ebben komoly szerepe volt az Allianz új e-GFB termékének, mely papírmentes, kizárólag elektronikus kommunikációt biztosít a szerződő és biztosító között. Az elektronikus szerződéskötés, ügyintézés és kommunikáció mindkét fél szempontjából időt és forintokat takarít meg, 20 százalékkal kedvezőbb díjat biztosít az ügyfeleknek. A díjfizetés módja az e-GFB estén csak lehívás vagy bankkártya lehet, utóbbi választása esetén a díjat azonnal, bankkártyájuk segítségével rendezhetik az ügyfelek, azaz ebben az esetben a díjfizetés is online úton történik.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!