Kék hírek, bulvár

2009.04.19. 12:20

Botrány a vizsgán: szakminiszterhez fordul az oktató

Fél percig sem tartott egy járművezető-vizsga Siófokon. A vizsgabiztos rekordsebességgel fújta le az akciót, emiatt hoppon maradt a szakoktató és az ifjú teherautós. A kínos ügy felbőszítette az érintett somogyi autósiskola vezetőjét. Nem kíván egy zendülés élére állni, ám eldöntötte: megküzd vélt igazáért.

Harsányi Miklós

Úgy tudjuk: a teherautó-vezetésből vizsgázó ifjút az M7-esre akarta küldeni a vizsgabiztos. Az oktató azonban nem akarta megvásárolni az autópálya-matricát. A biztos gyorsan döntött: jegyzőkönyvet vett fel, s persze elmaradt a vizsga.



– Kemény sarc fenyegeti az autósiskolákat, ha elharapódzik az új módi – mondta Kovács Sándor Lóránd, a Didaktika Autósiskola somogyi igazgatója. – Egyes vizsgabiztosok kifejezetten ragaszkodnak ahhoz, hogy a teherautóvezető-jelöltek az autópályán tegyenek meg néhány kilométert. Ez alkalmanként közel négyezer forintba kerül. Minden esetben meg kell vásárolni ugyanis a napi jegyet. Akkor is, ha a vizsgabiztos csupán pár kilométert „autóztatja meg” a járművezető-jelöltet.

A somogyi igazgató amondó: szakmailag indokolatlan, hogy gyorsforgalmi útszakaszra vigyék ki minden egyes alkalommal a kaposvári vagy a siófoki vizsgázókat. – Nincs sok értelme – így Kovács Sándor Lóránd. – A Kaposvárt elkerülő úton például épp annyival hajthatnak a teherautósok, mint a közelben lévő, igen forgalmas 67-es úton.
[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Szakminiszterhez fordul az oktató
[/caption]
A siófoki ügy kapcsán a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) megyei illetékeséhez fordult a Didaktika igazgatója. Kovács Sándor Lóránd elmondása szerint ott nem hoztak az ügyben döntést. Ezután elhatározta: a végsőkig folytatja küzdelmét. – Harminc éve vagyok a pályán, ezalatt iskoláinkban több tízezer diákot képeztek – tette hozzá. – Úgy érzem, ezután valamit azért már konyítok a szakmához. Természetesen lelkiismeretesen utánanéztünk a szakmai előírásoknak: az idevonatkozó szabályzat lehetőséget ad az autópályás vizsgáztatásra, de nem teszi kötelezővé. Amúgy rögtön adódik az izgalmas kérdés: ha előírás a sztrádás vizsga, akkor vajon a nagyatádi vagy a barcsi teherautósofőr-jelöltek soha nem kaphatnak jogsit?

A Didaktika vezetőit már csak azért is erősen foglalkoztatja az ügy, mivel egy állami támogatással finanszírozott megállapodás keretében 420 teherautósofőr-jelöltet oktatnak. Ha minden egyes vizsgázónál megkövetelnék az autópályás vezetgetést, tetemes veszteséget szenvedne el a cég.
Megkerestük az NKH megyei képviseletét, ott az mondták: nem nyilatkozhatnak. Úgy értesültünk, hogy az ügyet vizsgálják.

– Azt szeretném, ha nem fordulna elő többet ilyen helyzet – emelte ki a Didaktika vezetője. – Az NKH központján kívül, ha szükséges, a tanfolyam kapcsán érintett szociális és családügyi minisztert is megkeresem.
A pórul járt fiatalember április 22-én tesz vizsgát. Ennek díját – 3660 forintot – a Didaktika átvállalta a munkanélküli férfitól.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!