Közélet

2007.02.14. 20:04

Sorompó a sellyei vonatoknak

Megszünteti a Barcs-Sellye közötti vasútvonalat a MÁV. Tavaly még azt ígérték az itt élőknek, hogy a szünet csak átmeneti lesz.

Nagy László

Hányatott sorsú vonal

Ezt a vasútvonalat a megépítése óta a balszerencse üldözi. 1912-ben épült, majd néhány évvel később Trianon semmibe vezető vasúttá változtatta. A határsávon vezetett keresztül, amikor senki nem léphetett oda engedély nélkül. Érthető, hogy visszaesett az utasforgalom. Erdei vasútként, nosztalgiavonatként azonban folytathatná a pályafutását, hiszen gyönyörű vidéken, a Duna-Dráva Nemzeti Park erdein vezet keresztül. Ehhez a sebessége is megfelelő, hiszen a tavaly leállított vonatok a rossz pálya miatt már csupán óránként 10-20 kilométerrel haladhattak.

Március harmadikán Barcs és Sellye között elmegy az utolsó vonat. Negyedikétől kizárólag buszok – a Pannon Volán járművei – szállítják majd az utazóközönséget. Országszerte 19 mellékvonalat szüntetnek meg, köztük – Somogyban egyedüliként – a Barcs- Sellye közötti 43 kilométeres szakaszt is. A lépést a gazdaságtalanságával magyarázzák. Tavaly már a vonal legrosszabb állapotú somogyi szakaszán vonatpótló autóbuszokat állítottak be. Akkor azonban a vasúttársaságnál még azt ígérték: ez az állapot csupán átmeneti lesz, rendbe teszik a sellyei vasutat. A vonatpótló buszok azonban márciusban menetrend szerint közlekedőkké válnak.

 – A szakaszon csupán a teherforgalom marad meg a Sellye-Vajszló és a Villány-Siklós szakaszon, az utasszállítás átkerül a Volán feladatkörébe – közölte Kavalecz Imre, a társaság szóvivője. – Számunkra már csak  a vonal és az építmények őrzése és állaguk megóvása jelent feladatot.

– Tavaly az érintett polgármesterek azt kérték a vasúttársaságtól: vizsgálják meg, hogyan lehetne tovább működtetni ezt a vonalat. A kérésünket nem volt tisztességes figyelmen kívül hagyni – mondta Feigli Ferenc barcsi polgármester. – Mára ezt a vasutat olyan szintre züllesztették, hogy csak azok veszik igénybe, akiknek nagyon muszáj. Ha megfelelő szolgáltatást nyújtana, biztos vagyok benne, hogy jóval nagyobb lenne a kihasználtsága.

A vasutasok szerint azért is értelmetlen a vasútvonal felszámolása, mert nem a vonal teljes hosszával van gond, csupán annak Középrigóc és Drávafok közti 26 kilométeres szakaszával.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!