Közélet

2008.03.18. 16:49

Göröngyös a 67-es út építése

Szétrobbant a politikai konszenzus a 67-es út utolsó, legnagyobb szakaszának építéséről.

Balassa Tamás

A robbantó Pintér Lóránd miniszteri megbízott szerint Szita Károly kaposvári polgármester volt. Pintér az egyetértés újrateremtése érdekében egyeztetést kezdeményez.

Pintér Lóránd keddi sajtótájékoztatóján azt mondta: másfél évvel ezelőtt konszenzus született abban, hogy a Kaposfüred-Somogytúr közötti 33 kilométeres szakasz kétszer egy sávos főútként, települési elkerülőutakkal, 11,5 tonnás burkolaterősítéssel épüljön meg. Megtartva a későbbiekre a szélesítés lehetőségét. A konszenzus láttán a beruházó Nemzeti Insfrastruktúrafejlesztő Zrt decemberben egyszerre indított közbeszerzési eljárást mindhárom tervre: a tanulmányra, az engedélyeztetésire és a kivitelezésire.

– Szita Károly ekkor ütötte az utolsó szöget az eredeti, konszenzusos terv koporsójába, előállt ugyanis a kétszer két sávos igénnyel még erre a tervezési ciklusra vonatkozóan – jelentette ki Pintér Lóránd.

A 67-es főútvonal miniszteri megbízottja azt mondta: április 8-ra Lamperth Mónika miniszter, Kolber István államtitkár, Szita Károly polgármester, az érintett települések képviselői, a szaktárca és a szakértők bevonásával igyekszik visszahozni az elveszett konszenzust. A beruházó ugyanis most egyetértés híján egyszerre hat tanulmánytervet készít, ami szerinte 6-8 hónapos idővesztéssel fenyeget.

Kérdésünkre, hogy a teljes projektre biztosított 44 milliárd forintból melyik verzióra futja, az SZDSZ-es politikus azt mondta: 2013-ig csak a korábban kiegyezett, bővíthető, kétszer egy sávos főút megépítését látja reálisnak.

Hozzátette: a Kaposfüredi elkerülőút már egyenesben van, a Somogytúr-M7-es 17 kilométerén pedig életbe lépett a 110 kilométeres sebességhatár.


Az elhangzottakra Szita Károlytól kértünk reagálást, aki Tóth István bízta meg ezzel. A Fidesz-MPSZ városi frakcióvezetője azt írta: „Pintér Lóránd szándékosan, vagy tudatlanságból ostobaságokat állít. Egy miniszteri megbízottól egyik rosszabb, mint a másik.

Egy biztos, ami kárt okoz Kaposvárnak, az nem számszerűsíthető.
Kérjük, hogy ne hozzák Lamperth Mónikát olyan helyzetbe, hogy amit egyszer megígért, azt ne tudja teljesíteni, hiszen szociális és munkaügyi miniszterként ő tudja a legjobban, hogy a gyorsforgalmi út megépítése alapvető feltétele a munkahelyteremtésnek.

Kaposvár álláspontja két év óta világos és változatlan: a 67-es út épüljön ki 2009-ig, valamennyi települést elkerülő szakasszal együtt 2x1 forgalmi sávval, 11,5 tonnás teherbírással. A tervezés és a kisajátítás pedig úgy készüljön, hogy a következő ütemben a 2x2 sávos gyorsforgalmi út megépíthető legyen.”

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!