Közélet

2009.09.21. 19:43

Aszfaltra is kevesebb jut, közutasok a leépítés kátyújában

Helyenként rendkívül rossz a somogyi utak állapota. A marcali üzemmérnökség átszervezése miatt pedig azt rebesgetik, még nehézkesebbé válhat a térség úthálózatának a fenntartása. Az átalakítás ugyanis leépítéssel is járt.

Harsányi Miklós

Több száz kilométernyi útszakasz került át a közút szántódi üzemmérnökségének a kezelésébe – értesült hírportálunk több forrásból. Névtelenül nyilatkozó szakemberek azt mondták: az átalakítással nem biztos, hogy jól járnak a gépkocsivezetők.

– Miért, eddig karbantartották az utakat? – tette fel a kérdést Horváth Ákos. A kaposvári üzletember idén egy kátyúba futott Mercedesével. Csaknem 700 ezer forintnyi kárt szenvedett el a zselicszentpáli baleset során. A közútas céggel hosszabb ideig egyezkedett, s végül is megtérítették a veszteségét. A vállalkozó szerint ebből a pénzből akár tízszer is betömhették volna a gigakátyút.

 – Sok térségben irritáló a somogyi utak állapota – bosszankodott a cégvezető. – Elhanyagolt  szakaszon hajtanak a gépkocsivezetők, s a környékről sem mondható el túl sok jó. Nem értem, hogy helyenkén miért nem kaszálják le rendesen az utakat. Esetleg életet menthet, ha a sofőr időben észreveszi az erdőből érkező 300 kilós szarvasbikát.

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Látod? Csak zötyögünk
[/caption]

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. megerősítette értesülésünket. Jelezték: összevonták a marcali és a szomszédos szántódi üzemmérnökséget. Az összevonás elsődleges célja a két üzemmérnökség területének és erőforrásainak szétosztásával tervezett hatékonyabb munkavégzés – indokolták a döntést. A két üzemmérnökségen az összevonás előtt összesen 79 fő dolgozott. Az egyesítést követően három vezető és két adminisztratív munkát végző dolgozónak a munkaviszonya szűnt meg. Így a szántódi mérnökség állományában dolgoznak tovább a munkavállalók.



A marcali telephely is működik művezető irányításával. A szántódi egységhez tartozó, immár csaknem 800 kilométeres közúthálózat üzemeltetésében és fenntartásában a munkavégzés gördülékeny lesz – ígérte a szervezet munkatársa. Az összevonás hatására a rendelkezésre álló személyi és gépi állomány kapacitását hatékonyabban használhatja ki az újjászervezett mérnökség. Az új szántódi egység az összevonást követően is maximálisan ellátja az üzemeltetési és fenntartási feladatokat a hozzátartozó úthálózaton.

Légrádi Veronika szóvivő hétfőn arról is beszámolt: a gazdasági válság hatására a rendelkezésre álló forrás csökkent. – Meg kell vizsgálnunk a kapacitásaink jobb kihasználásának lehetőségeit – húzta alá. Kísérleti projektről van szó. Az összevont üzemmérnökség egyéves üzemeltetését követően - a tapasztalatok kiértekélése után - a társaság dönt a további teendőkről.

Címkék#Kaposvár
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!