Közélet

2012.11.16. 07:40

Az adó megy, az úthiba marad - kátyútenger a Raktár utcában

Úthibáktól hemzseg a kaposvári Raktár utca. Joggal lehet tartani, hogy a fagy beköszöntével további kátyúk és repedések jelennek meg: ezzel nemcsak a teherautósokat hozzák kényelmetlen helyzetbe, hanem az autósokat és a motorosokat is.

Harsányi Miklós

Repedés, döccenő és egy befoltozott kátyú: a rövid szakaszon ilyen hatások érhetik a futóművet. A környékbeliek szerint a vasúti átjáró és a Jutai út közötti szakasz felújításra szorul,  azon belül különösen indokolt lenne az ipari vágánytól és az Iparos utcáig húzódó terület rendbetétele.
– Folt hátán folt borítja az út jelentős részét, ám a korábban elvégzett karbantartási munkálatoknak szerintem nem hozott túl nagy változást az életünkben – kereste meg szerkesztőségünket egy helyi vállalkozó. – Gyakran látni: amit bekátyúztak, ott hamar kipereg az aszfalt és újabb lyuk éktelenkedik. Meddig költik a adófizetők pénzét ilyen felújításra? Már vagy öt helyen érdeklődtünk, legutóbb a napokban kértünk segítséget, de lepasszolják az embert. Közeleg a tél, könnyen előfordulhat, hogy még rosszabbá válhat az út.



Devecseri Gábor, az Első Magyar Cukormanufaktúra (MCM) termelési igazgatója szerint az idő felszínre hozta a régóta felhalmozódott problémákat, ráadásul az elmúlt hónapokban még több hiba keletkezett az útban. Csajághy Gábor, az MCM kereskedelmi vezetője fő gondnak azt nevezte, hogy miközben megnőtt a környéken áthaladó teherautóforgalom, ezzel együtt nem a kívánt ütemben újítják fel a Raktár utcát. Cégük, mely idén nagyjából 15 millió forint iparűzési adót fizet, okkal várja el, hogy a környéken megfelelő körülmények között lehessen közlekedni. – Elég gyakran jönnek hozzánk külföldi vendégek – mondta a szakember.  – Ők vajon hogyan ítélik meg a környéket? Úgy érzem, hogy 2012-ben nem így kellene kinéznie egy nagy forgalmú útnak a megyeszékhelyen.

Mészáros Ákos, a közúti-szolgáltató ipartestület megyei elnöke amondó: számos kisebb-nagyobb vállalkozás települt le a környéken és meglehetősen sok autós is ezt az utat választja, így napközben meglehetősen nagy az átmenő forgalom is. Szerinte minden bizonnyal a túlsúlyos teherautóknak is szerepük lehetett, hogy a helyzet idáig fajult, ám az okok feltárásán túl a gond megszüntetésére kellene a hangsúlyt helyezni.
– A pillanatnyi úthibák felszámolására elég lehet a kátyúzás – hangsúlyozta Jaczó Győző, a közlekedéstudományi egyesület megyei területi szervezetének somogyi vezetője. – Hosszú távon viszont az aszfaltozás jelentené a megnyugtató megoldást; ez persze alapvetően pénz függvénye.

Egy négyzetméternyi útfelújítás nagyjából 4-5 ezer forint. Erről Bank György, a kaposvári Ép-Gép-Bank Kft. tulajdonosa számolt be érdeklődésünkre. Azaz a becsült 100-120 négyzetméternyi kátyúzás bő félmillió forintból megoldható lenne. Az 500 méter hosszú és hat méter széles szakasz aszfaltszőnyegezése viszont már tízmilliós nagyságrendű fejlesztést igényel.

Hartner Rudolf,
a városgondnokság vezetője csütörtökön azt közölte: a Raktár utca burkolata a teherforgalom miatt nagyobb terhelésnek van kitéve. A forgalmat akadályozó kátyúkat minden esetben kijavítjuk.
– Az érintett útszakasz teljes rendbetétele benne van a felújítási tervekben, felmérése megtörtént, s amint pályázati lehetőségek nyílnak rá, ezt a munkát is elvégezzük – tette hozzá.


Nagyobb térképre váltás

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!