2012.12.14. 07:00
Problémás járulék - 130 ezren kaptak levelet a NAV-tól
Lezárult a folyószámla egyeztetési időszak: a dél-dunántúli régióban csaknem 130 ezer adózó kapott kivonatot. A tájékoztatóban szereplő adatokkal az érintett adózók kevesebb, mint hat százaléka nem értett egyet.
A folyószámla egyeztetések leggyakoribb módja még mindig a személyes megjelenés: az ügyfélszolgálatokon ezzel a lehetőséggel 5903-an éltek. Ezen kívül jelentős azoknak az adózóknak a száma, akik írásban – 920 fő – teszik meg észrevételeiket – számolt be Barlai Krisztina, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) dél-dunántúli regionális igazgatóságának szóvivője.
Az ügyintéző rendszert kevesen – 416 személy – vette igénybe, pedig a hálózat nyújtotta szolgáltatásokkal jelentős időmegtakarítás érhető el. A NAV munkatársa azt is közölte: a legproblémásabb adónem a járulék, azon belül is az egészségügyi szolgáltatási járulék volt.
– A széles adózói kört érintő kötelezettséghez kapcsolódó be-, kijelentkezés valamint a havi összeg megfizetése még mindig nehézséget okoz, amelynek eredménye az, hogy a folyószámla több esetben hátralékot mutat – vont mérleget a szóvivő. A jellemző probléma még az adónemek felcserélése és az ebből adódó túlfizetés az egyik adónemen és tartozás a másiknál. Barlai Krisztina szerint ez az eltérés viszonylag könnyen rendezhető az összeg megfelelő adónemre való átvezetésével.
Megtudtuk: a folyószámla kivonaton szereplő tartozással kapcsolatban nem érkezett jelentős mennyiségű fizetési könnyítési kérelem. A benyújtott kérelmek magánszemélyek esetében 5-50 ezer forint, vállalkozóknál 100-200 ezer forint nagyságú összegre irányultak.
– Az egyeztetés időszakában hozzávetőleg hétmillió forint az összeg, melyre fizetési haladékot kértek az adózók – ismertette a NAV szóvivője.