Közélet

2013.12.27. 16:05

Eredménytelen pályázat: csúszik a nagy buszreform Siófokon

Senki sem jelentkezett a helyi járatú buszközlekedés működtetésére kiírt pályázatra, így továbbra is a Kapos Volán marad a szolgáltató Siófokon.

Fónai Imre

Kicsit keményre sikerült – nem főtt tojásra gondolt, amikor ezt mondta Pavlek Tünde siófoki jegyző az óév utolsó képviselő-testületi ülésén, hanem arra utalt: senki sem jelentkezett a helyi járatú buszközlekedés működtetésére kiírt pályázatukra. – Magasra tettük a mércét – állapította meg a jegyző.
– Azért számítottunk rá, hogy akár eredménytelen is lehet a pályázat – tette hozzá Balázs Árpád polgármester.

Így aztán Siófokon továbbra is a Kapos Volán marad a szolgáltató, egy évig bizonyosan, a jövő esztendő vége felé meg új pályázatot írnak ki. A januárra ígért nagy buszreform az eredménytelen pályázatból következően elmarad, de szolgált azért meglepetéssel még az ünnepek előtt a városvezetés a siófokiaknak: az őszi kettő után újabb két autóbuszt vehetett birtokba a város, pontosabban az önkormányzati tulajdonú Balaton-parti Kft. Ötre nőtt ezzel a saját buszok száma és a két tartalékkal együtt ez már akár komoly „flottának” is mondható.

– Fontos alapfeltétele az is az üzemeltetői pályázatnak, hogy saját járművekkel rendelkezzünk – fogalmazott a két új, egyenként 44,5 millió forintba kerülő, azaz ezen a szinten igen kedvező árú busz egyikének próbaútja közben Balázs Árpád. – Alapvetően kívánjuk átalakítani a város tömegközlekedését, de egyelőre nagyokat nem, csak aprókat lépünk előre: az új buszokkal és azzal például, hogy januártól újra a Széchenyi utcát veszik igénybe a helyi járatok. Nem lehet azonban jövőre még telefonon, vagy sms-ben buszt „rendelni” és a helyi járatokra érvényes bérlettel sem lehet fölszállni a helyköziekre. Mint ahogyan a menetrend és egyes járatok útvonalának az átalakítása is legalább egy évet csúszik.

Átmeneti év lesz tehát a 2014-es, a város erre az esztendőre hosszabbítja meg szerződését a Kapos Volánnal. Mely előre jelezte a pályázat megjelenésekor, hogy nem kíván, pontosabban nem tud indulni rajta, mert néhány technikai feltételnek nem tud megfelelni. A városi tömegközlekedési piac azonban van annyira szűk, hogy senki sem lenne meglepve, ha egy év múltán éppen a Kapos Volán lenne a régi-új működtető. A siófoki polgármester ezzel kapcsolatban annyit jegyzett meg: az volna az ideális, ha az ideivel ellentétben jövőre valóban versenyhelyzet alakulna ki az üzemeltetés jogának elnyeréséért.



Az új, légkondicionált, magyar gyártmányú, de Fiat-motoros buszok első két példányát egyébként a tapasztalatok szerint hamar megkedvelték a siófoki utasok, annyi kifogást lehetett hallani, hogy a legzsúfoltabb délutáni órákban nehéz róla a leszállás, lévén, hogy csak két ajtajuk van. Ezek azonban – hallottuk a választ – nem klasszikus nagyvárosi helyi járatos, tehát sokállóhelyes járművek, hanem úgynevezett elővárosi közlekedésre tervezték, vagyis az utasok nagy többsége nemcsak egy-két megállónyit, hanem hosszabban utazik rajtuk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!