Közélet

2014.04.25. 17:02

Vas és acél helyett balatoni bor - a klíma akár a francia Aranyparté

Fónai Imre

Ez is az új marketingstratégiánk része – mutatott „Dél-balatoni bor” feliratú pólójára Gádor Dénes, a Dél-balatoni Borút Egyesület elnöke pénteken Balatonföldváron, megállapítva, hogy a régió borászai jók, a borok kitűnőek, de elismertségük nemhogy a turisták, a tóparti vendéglősök körében is hagy még kívánni valót maga után. Lapunk kérdésére, hogy mi lehet a megoldás, azt felelte: – Meg kell ismertetni magunkat. A borkedvelő turisták körében még nem eléggé közkedvelt, elismert a balatoni régió. A legjobb marketing az a vendég, aki itt járt és elmondja tapasztalatait az ismerőseinek.



Másodszor szerveztek Balatonföldvárra vendéglős-borász találkozót, ahogyan Fekete Tamás, a kistérségi turisztikai egyesület alelnöke mondta, annak érdekében, hogy a bor, mint az egyik legkiválóbb helyi termék, jelenjen meg nagyobb arányban a turisztikai kínálatban. Witzmann Mihály országgyűlési képviselő arról beszélt: értékeinkből kell táplálkoznunk, azaz sohasem lesz a megye, a térség a vas és acél régiója, annál inkább a mezőgazdaságé, a turizmusé.

– A rendszerváltáskor sokan aggódtak: mi lesz a dél-balatoni borászattal? – így Witzmann. – A szakértelem révén azonban – a környékbeli kis- és közepes családi vállalkozásoknak köszönhetően – gyökeret vert az elmúlt években, hírnevet szerezve a térségnek. Somogyban négyezren foglalkoznak szőlészettel, borászattal, s miközben az előrejelzések szerint a világturizmus rohamosan bővül, ezt a lehetőséget meg kell ragadnunk.
Az előző hét uniós támogatási év húszmilliárdjához képest százmilliárd forintra nőnek a Balaton-régió fejlesztési forrásai – ezt is az újdonsült képviselőtől tudhatták meg a malacsütéssel fűszerezett üzleti találkozó résztvevői, valamint hogy összességében 300 milliárd forint költhető turizmusra országos szinten 2014 és 2020 között.

Gádor Dénes, a harmincegy minősített állomással rendelkező Dél-balatoni Borút Egyesület elnöke arra hívta fel a figyelmet: nincs a köztudatban, pedig a világ egyik leghíresebb szőlésze, Richard Smart Lellén és Bogláron járva összehasonlító vizsgálatot végzett, majd megállapította, hogy a régió klímája azonos a francia Aranypartéval, a Cote d''Or-éval. – Az elmúlt hat évben háromszor a balatoni borvidékről került ki az év bortermelője, mindezek ellenére nincs kellő elismertségük. Míg a vendégek által közkedvelt külföldi üdülőhelyeken a borkínálat kilencven százaléka helyi, addig a Balaton partján ez még egyáltalán nincs így.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!