Közélet

2014.07.14. 07:44

Szigorúan halkított vonatok? Még több zajtól tartanak Siófokon

Nem kerülnek közelebb a sínek a siófoki Vasút sor házaihoz a dél-balatoni vasútkorszerűsítés során – oszlatta el a lakók aggályait a nemzeti infrastruktúra-fejlesztő.

Fónai Imre

Úristen, de hiszen ez itt lesz a „szánkban”! – döbbentek meg a siófoki Vasútsoron élők, amikor a minap a munkások leverték a karókat: ha ott fut majd az új sínpár a dél-balatoni vasút kétvágányúsítása után, akkor a vonatok a jelenleginél is közelebb robognak a házukhoz.
Szeptemberben indul az építkezés Lepsény és Szántód-Kőröshegy állomások között – írtuk meg a minap.
– Bennünket eddig senki sem tájékoztatott semmiről az építkezéssel kapcsolatban, így aztán abban a hitben voltunk, hogy a hetes főút felé van bőven hely, arrafelé épül majd a második vágány – mondta az egyik vasútsori lakó. – Megdöbbentünk, amikor megláttuk, hogy a házunk irányába terjeszkedik a vasút. Sokan ültettünk fát, bokrot a vasút mellé zaj-és porelnyelőnek, ezt a zöld sávot például emiatt teljesen ki kell vágni.



– Mi csak az újságokból olvassuk, hogy mi készül – tette hozzá másikuk. – Hát nem vagyunk érdemesek arra, hogy összehívjanak egy lakossági fórumot és elmondják, itt és itt épül a második vágány, lesz-e zajelnyelő fal és egyebek?
Egy hölgy már aláírásgyűjtésbe is kezdett az utcában. A siófoki városházán nem kaptak tájékoztatást, így nem oszlott el a félelmük; bár akad, aki már évtizedek óta „élvezi” a megszokhatatlant, a vonatrobogást (ráadásul úgy tapasztalják, mostanában több a tehervonat is), nem szeretnék, ha a jövő nyártól még közelebb járnának a szerelvények a házukhoz, miáltal ingatlanuk értéke is tovább csökkenne.

Megkerestük a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF), s Loppert Dániel kommunikációs igazgató válaszai nyomán kiderült: a Vasút soron élők aggodalmainak egy része alaptalan lehet. – A második vágányt a kivitelező a meglévő sínpár és a hetes főút közé fekteti, tehát nem közeledik az ingatlanok felé a vasút a siófoki Bethlen Gábor utcai útátjárótól Zamárdi-felső állomásig – így a NIF kommunikációs vezetője. – A sínágyazatnak, az új alépítménynek és síneknek köszönhetően csökkenni fog a zaj- és rezgésterhelés, tehát az ingatlanok értéke nem csökken.

Loppert Dániel szerint a tájékoztatás nem maradt el: – A vasútfejlesztés előkészítő munkálatairól a vállalkozó szórólapon keresztül tájékoztatta az érintett tulajdonosokat; külön az ingatlanok állapotfelméréséről, valamint a cserje- és bozótirtásról. Lakossági fórum az önkormányzattal egyeztetve a tényleges vasútépítési munkálatok és a vágányzár előtt lesz, várhatóan augusztus utolsó hetében. Zamárdiban és Siófokon is tervezünk ilyet, a kivitelező részvételével.
A NIF-illetékestől azt is megtudtuk és ezúton továbbítjuk válaszát a lakóknak: a Vasút soron zajárnyékoló fal nem épül, ezen a szakaszon zaj- és rezgéscsillapító sínágyazást telepítenek.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!