2014.08.14. 08:00
Átlátszó falat húznak a Balaton és a vasút között
A meglévő vágány és a hetes főút között épül a második sínpár a dél-balatoni vasútkorszerűsítés során – erősítette meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a siófoki önkormányzatnak küldött levelében azt a választ, amit a Vasút sori lakók panasza nyomán korábban lapunknak is adott. A nyár vége után kezdik az építkezést Lepsény és Szántód-Kőröshegy állomások között.
Az új, második vágányon zajló vasúti forgalom tehát – attól eltérően, amitől az érintett lakók tartottak – a vasútközeli ingatlanok jelentős részétől távolabb bonyolódik majd. A NIF tájékoztatójából egyebek között az is kiderül: annak érdekében, hogy csökkenjen az élet- és balesetveszélyes illegális gyalogos átjárások száma, a Lidl áruház valamint a töreki benzinkút térségében új gyalogos- és kerékpáros átvezetések épülnek. Valamint többek között új közúti aluljáró a Fő utca és a Vitorlás utca csomópontjában, Szabadisóstó, Szabadifürdő, Balatonszéplak felső- és alsó megállóhelyeken pedig új magasperonok. Siófok területén mindenhol zaj- és rezgéscsökkentő, rugalmas sínágyazás épül, ilyenek lesznek az új, második vágányok is.
A beruházás keretében zajárnyékoló falakat húznak fel Szabadisóstónál és Szabadifürdőnél a vasút északi, Balaton felőli oldalán, a Sió hidat követően a Vitorlás utca vonaláig a vasút déli, város felőli oldalán. A sínkorona szintjéhez képest 1,7 méter magasra tervezett zajárnyékolók anyagukban színezett, átlátszó elemekkel kombinált falak lesznek, így a hagyományos vasúti kocsikból sem akadályozzák a kilátást.