Közélet

2014.09.30. 16:30

M9: „nem 2020-ig, hanem előtte”

Mi lesz a Somogy Áruház sorsa, mikorra épülhet meg az M67-es és az M9-es gyorsforgalmi út, s hogy miként állítható meg a Donner szlömösödése? Számos, a városlakókat is érdeklő kérdést vetettek föl a városatyák Kaposvár közgyűlésének rendkívüli ülésén hétfőn késő este.

Márkus Kata

Ugyan a tervek szerint még többször tárgyalják, mégis a Kaposvár településfejlesztési koncepciójáról, illetve integrált településfejlesztési stratégiájáról szóló előterjesztéseket kísérte a legélénkebb figyelem. Pintér Attila (MSZP) érdeklődött arról, a Somogy Áruház sorsát illetően miben gondolkodik az előterjesztő?



– A Somogy Áruház méltatlan a belvárosi miliőhöz – reagált Szita Károly polgármester –, ám magántulajdonban van. A tulajdonossal szemben legalább két éve felszámolási eljárás van folyamatban. Amikor az eljárásnak vége lesz, meg kell ismerni az új tulajdonos szándékát, majd segíteni kell uniós források megnyerésével, hogy azon a környéken, ahol már mindent rendbe hoztunk, egy normális épületet alakítson ki normális funkcióval. Hogy ez mi legyen, azt természetesen nem mondhatjuk meg az új tulajdonosnak, de korlátokat szabhatunk. Egyelőre annyit tudni, hogy a közeljövőben várható a felszámolási eljárás lezárása.
Szép Tamás (Fidesz) elismerve a lakótelepeken és a belvárosban végzett felújítási munkákat arra hívta föl a figyelmet, hogy jó lenne, ha a donneri városrésszel is foglalkoznának városrehabilitáció keretében, mert a városrész elszlömösödik.

– Az a határozott elképzelésem – mondta Szita Károly –, hogy a cseri, donneri területeken vagyongazdálkodási eszközöket is be kell vetni annak érdekében, hogy ezt a folyamatot megállítsuk. Minden városrész akkor tud elindulni egy magasabb ütemű fejlődésen, ha funkciót kap.
Példaként az egykori Bartók iskolát említette Szita, amely ha üresen marad, az is elősegíti a szlömösödést a Donnerben.

Kaposvár településfejlesztési stratégiája kapcsán Pintér Attila pontosan szerette volna megtudni azt is, mikorra készülhet el végre az M9-es út Kaposvárt az M7-essel összekötő szakasza. – Az M67, M9 utak tekintetében a stratégiai cél változatlan – válaszolt Szita Károly. – Ez a két közúti kapcsolat feltétlenül kell a városnak, végig kell, hogy kísérjen bennünket nem 2030-ig, hanem már 2020-ig, az M67-es tekintetében pedig korábban. A kormány szándéka az, hogy az M9-es esetében az M7-est Kaposvárral összekötő szakaszt építenék meg ebben az uniós ciklusban.

Ezt követően Szita Károly arra kérte L. Balogh Krisztina városi főépítészt, hogy pótolják azt a hiányosságot, amire szintén Pintér Attila hívta föl a figyelmet: legyen benne a tárgyalt anyagban rövid távú célként az M67-es településeket elkerülő szakaszának a megépítése, s 2020-ig pedig stratégiai célként az M9-es Kaposvár M7-es közötti szakasza. Ez utóbbi megépítésére pontosabb dátumot Pintér Attila kérésre sem mondott Szita Károly, csupán annyit: „nem 2020-ig, hanem előtte megépül az említett útszakasz.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!