Közélet

2015.10.19. 09:57

A veszprémi kézilabdasztárok is a Balatont reklámozzák

Népszerű a Balaton: a múlt héten előbb a világ legjobbjai közé számító veszprémi férfi kézilabdacsapat mez- és névszponzora lett a Balaton (valójában a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásának a megjelenési formája ez), majd a déli határszélen kezdődött nemzetközi hadgyakorlat Balaton 2015 néven. Mindkettő meglephette a balatoniakat, főleg a hadgyakorlat összehozatala a legnépszerűbb hazai turisztikai régióval...

Fónai Imre

Kardos Gábor, a térség borászait és vendéglátósait összefogó Balatoni Kör elnöke és Győrffy Árpád, a balatontipp.hu információs portál szerkesztője is meglepődött. – A Balaton nevét hadgyakorlatra felhasználni kifejezetten szerencsétlen turisztikai szempontból, főleg nemzetközi kitekintésben és ráadásul még téves is, hiszen a Balaton békés hely és a bevándorlás sem érinti – mondta lapunknak Kardos Gábor. – A Balatonnak végre egységes arculatot adni, kevés fontosabb teendőnk akad a közeljövőben. Ebben ez nem segít. Az viszont segíthet, ha egy nemzetközi szinten is ismert sportklub is reklámozza, népszerűsíti a Balatont. A minisztérium elképzelésében tehát van fantázia, még akkor is, ha Veszprém városa nem része a Balatoni Kiemelt Üdülőkörzetnek.



Kardos szerint jó volna egy olyan szervezet, amelyik fel tudna lépni a Balaton érdekében egy konszenzussal megfogalmazott régióstratégia alapján, legalább arculati kérdésekben. A Balatoni Kör az egységes régiós márkaépítésre szeretne a BalatonBorral pozitív mintát mutatni. Az elnök úgy véli, magát a Balaton logót is egységesíteni kéne (például Balaton-kék és napsárga színkódot használni minden esetben, anekdotikus grafikai sallangok nélkül, túllépve végre a Balaton sziluettjének elcsépelt használatán), szerinte mindennek az alapja, hogy létrejöjjön egy Balaton-marketing és kommunikációs központ, „azért, hogy megszűnjön a ma jellemző káosz, a háztáji színvonalú marketing”...

„A hivatalos közlemények szerint a Balaton 2015 célja, hogy a visegrádi országokból érkező katonák a magyar katonákkal közösen begyakorolják a tömeges bevándorlás okozta válsághelyzettel kapcsolatos logisztikai támogatási feladatokat; nem világos, hogy a programnak a néven kívül van-e bármilyen valós köze a Balatonhoz” – írja Győrffy Árpád a balatontipp.hu-n. – Lehet, hogy az illetékesek arra gondoltak, hogy itt egy könnyen kimondható és a térségben talán ma is jól csengő szó.” A szerkesztő úgy véli, ez viszont negatívan befolyásolhatja a balatoni turizmust. A Balaton elnevezése ugyanis „összekapcsolódhat mindazokkal a negatív tartalmakkal, amik a migrációs problémákkal kapcsolatban mára kialakultak a közvéleményben. Akkor, amikor a Balatonnal kapcsolatos legkisebb negatív hangulatkeltéstől is tartózkodni kellene, mert éppen a külföldi vendégkör szélesítésére lenne szükség”.

Siófok-Füred: nincs már százezres különbség sem

Siófok, Balatonfüred, Zamárdi – ez a három Balaton-parti település volt a legnépszerűbb az év első nyolc hónapjában. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nemrég közzétett vendégéjszaka-adatai alapján állította fel a balatoni toplistát a balatontipp.hu, a teljes Balatoni Kiemelt Üdülőkörzetet (BKÜ), azaz például Hévízet és Zalakarost is figyelembe véve. Mi azonban maradjunk valóban a Balaton partján, ilyen összevetésben Siófok állt az élen augusztus végén a kereskedelmi szálláshelyek (szállodák, panziók) vendégforgalma alapján. A nyári főváros 587 ezer vendégéjszakás teljesítménye 1,4 százalékkal jobb a múlt évinél, Balatonfüred 497 ezer éjszakával régiós szinten a legnagyobb, 9,8 százalékos javulást produkálta az előző évhez képest. Zamárdi 178 ezer éjszakás teljesítménye 2,1 százalékos javulást mutat. A déli partról még Balatonszemes fért a balatontipp.hu toplistájára.

A külföldi vendégek január és augusztus között Balatonfüreden, a belföldiek Siófokon jelentek meg a legnagyobb számban. Füred 13,6 százalékot javított a külhoniak fogadása terén. A balatoni régió – ahogyan már megírtuk – összességében a 2014-es vendégéjszakaszámot hozta az első nyolc hónapban, a növekedés tehát nulla, ám a BKÜ bonyolította le a hazai vendégforgalom 21,6 százalékát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!