Közélet

2015.11.20. 11:07

„Valahogy ez kimaradt”: dél-balatoni vasútfejlesztés útátjáró nélkül

„Építési terület” – virít a tábla még mindig Balatonvilágoson. A vasúttól a partra vezető út továbbra is használhatatlan, a Club Aligán át közlekednek még mindig az autósok, miközben a 30 milliárd forintos dél-balatoni vasútfejlesztés ünnepélyes átadási ceremóniája kedden megtörtént.

Fónai Imre

„Már csak a balatonvilágosi útátjáró átadása húzódik november közepéig” – válaszolta kérdésünkre néhány hete a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az egyik internetes hírportálnak most az illetékesek azt nyilatkozták: december elejéig forgalomba helyezik az átjárót.
Fekete Barnabás balatonvilágosi polgármester már semmin se lepődik meg. Nemrég hosszan sorolta, milyen hiányosságokat fedezett fel a vasútépítők munkája nyomán, de hozzátette, „a műszaki átadáson mindenki boldog volt, esély sincsen rá, hogy észrevételeinket figyelembe veszik”. – Valahogy ez kimaradt – jegyezte meg most a településvezető az átjáróra utalva, hozzátéve: a jelek szerint az ünnepélyes szalagátvágást ez nem befolyásolta. – Részleteket nem tudunk, bennünket nem tájékoztatnak, csak azt látjuk, hogy még mindig nem lehet használni a partra vezető átjárót.



Amikor legutóbb reklamáló levelet írtam, azt a választ kaptam: intézkednek.
Meg aztán ha a nyarat átvészelte így Balatonvilágos, akkor most, a novemberi őszben ez már nyilván nem okozhat akkora problémát, ott jártunkkor sem volt forgalom, egy-két kósza autó húzott el mellettünk a parti úton a Club Aliga felől jövet, meg egy kerékpáros, aki használni tudta az amúgy lezárt utat.

A témáról érdeklődő hírportálnak azt a választ adta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.: a munkálatok során kiderült, hogy a régi átjáró mentén a löszfal jelentősen mozog, ezért egy komoly támfalrendszert is meg kellett építeni, még mielőtt elkezdhették volna az új átjáró építési munkálatait. A létesítmény határidőre elkészült, a forgalombahelyezési engedélyezési eljárás megkezdődött. Az átjárót várhatóan 2015. december elejéig forgalomba helyezik.

Európa-liga... - a szerző kommentárja

Európa-liga – hallottuk a keddi ünnepélyes szalagátvágáson, és persze nem arra gondolt a futballhasonlattal élő illetékes (lásd még: szeretjük a focit!), hogy az új zamárdi közút-vasúti csomópontban olyan szűkre sikeredett a kanyar, hogy a kamionok sorra döntögették ki a táblákat. Vagy hogy az új siófoki aluljáróból kifelé hajtani (hiába, szűk a hely) fölér egy Kresz-tanpályával. Meg a világosi átjárómizéria, melynek révén egy egész települést vágtak el a Balaton-partjától, éppen a nyárra. Az államtitkár is megmondta Siófokon: a magyar vasútépítés egyelőre még jóval előrébb tart, mint a közúti...

Szóval, az Európa-liga: az a tempó, ahogyan múlt év szeptemberétől a nyári menetrend kezdetéig, a forgalom megindulásáig dolgoztak a vasútépítők (éjszaka kivilágítva az egy kilométer hosszú gépláncmonstrummal), az magyar szemnek valóban szokatlan volt, testközelből láthattuk, hogy megy ez az „Európa-ligában”, s hogy így is lehet.

Szóval, az Európa-liga: az a tempó, ahogyan múlt év szeptemberétől a nyári menetrend kezdetéig, a forgalom megindulásáig dolgoztak a vasútépítők (éjszaka kivilágítva az egy kilométer hosszú gépláncmonstrummal), az magyar szemnek valóban szokatlan volt, testközelből láthattuk, hogy megy ez az „Európa-ligában”, s hogy így is lehet. Vasútfejlesztés útátjáró nélkül -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!