Közélet

2016.09.28. 13:02

Üdülési kedvezmény? Nem, átverés! Rafinált trükk a csalóktól

A napi postával talált reklámkiadványok között bukkant egy keresztrejtvényre Varga Sándor. Megoldotta a feladványt, és bár nem gondolta, hogy nyerhet, mégis postára adta. Nemsokára felhívták egy telefonszámról, és azt az örömhírt közölték vele, hogy nyert egy literes folyékony mosószert, parfümöt és 100 ezer forint üdülési utalványt. Leginkább az utóbbi lehetőségnek örült. Hamarosan meg is jelent nála egy férfi, aki közvetítőnek mondta magát.

K. G.

Azt hozták a szerencsés megfejtő tudomására, hogy csak akkor kaphatja meg a nyereményt, ha összehoz hat embert egy magánlakáson, és közösen végignéznek egy árubemutatót. A többszázezer forintot érő portéka egy zsibbadást okozó gépezet volt, amely az izületi fájdalmakat enyhítette, és egy lepedő, amely nem kevesebb mint 37 fajta betegséget gyógyított. A csodaszámba menő holmikat kis is próbálta a 70 éves férfi, volt kőműves. A fizikoterápiás gép hatása leginkább egy csaláncsípésre emlékeztette.
– Nem volt kötelező megvenni ezeket, nem is vásároltunk tehát, mert kispénzű emberek vagyunk. A férfi, aki állítása szerint a nagykanizsai kórházban dolgozik, azt mondta, hogy kölcsönt is felvehetünk rá – számolt be a csábításról Varga Sándor, akit továbbra is a 15 hónapon belül igénybe vehető üdülési kedvezmény érdekelt. Siófokra, Zalakarosra és a Tisza-tóhoz szólt a meghívás.



– Felhívtam a siófoki címet, egy hotelt, ahol azt válaszolták, hogy ez nem úgy működik, hanem ha 35 ezer forintot befizetek, egy hétig ellehetek. Ráadásul az étkezést is nekem kell megoldani, van a közelben bolt. Ennyit ér az ingyenesség? Ha a Balaton-parton egy hétig kiveszek egy albérletet, ugyannyiba kerül. Felhívtam a hévizi szálláshelyet is, ott arról tájékoztattak, hogy az ígéretek ellenére náluk nem elfogadható a kedvezmény. Hogy reklamáljak, felhívtam az első telefonszámot, amelyről megígérték, hogy nyertem, de a férfi a vonal túlsó végén azzal hárított el mindent, hogy ő csak közvetítő.

Újabb rafinált ötlet, hogyan tud egy termékbemutatós cég új ügyfeleket szerezni. Ahhoz, hogy bármit tenni tudjon ez ellen a megtévesztett fogyasztó, elengedhetetlen, hogy egy címmel rendelkezzen a cégről, és írásban tegyen panaszt – mondta Novák Ferenc, a Somogy Megyei Békéltető Testület elnöke. – Az ügyfél őrizze meg a válaszlevelet, vagy ha nem kap rá választ, azt kell bizonyítania, hogy elküldte a levelet.

Csak ezután érdemes a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, vagy a Somogy Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez illetve a békéltető testülethez fordulni.
– A keresztrejtvényes kiadvány tipikus csali, nem túl bonyolult, hogy könnyű legyen megfejteni. A hat személyt azért kellett meghívni, mert ha magánháznál gyűlnek össze, nem kell bejelenteni az árubemutatót a helyi jegyzőnél – mutatott rá Novák Ferenc.

A szigorúbb törvényi hozzáállás miatt visszaszorultak a termékbemutatós átverések, de azért akad még hasonló a megyében. Orciban és Zimányban is megtévesztettek 8-10 családot, ajándékot ígértek nekik, de miután senki nem vásárolt az áruból, a szervezők dühösen elhajtottak, és elvitték magukkal a megígért ajándékot is. A megszorító szabályokat egyre inkább igyekeznek kijátszani, például miután tilos a bemutatókon hitelre vásárolni, ezért azt ajánlják a csalók, hogy ne aznap, hanem három nappal később folyamodjon kölcsönért a hiszékeny vevő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!