Közélet

2017.04.04. 07:07

A módszerek elavultak, meg kell újítani a nyelvoktatást

Egy nyelvórának egészen másnak kell lennie, mint a többi tanórának, s a nyelvtanítás akkor lesz sikeres, ha sikerül az adott korcsoport érdeklődési köréhez igazítani. A magabiztos fellépést tanulták a kaposvári angoltanárok a Zrínyi két tanítási nyelvű tagiskolában.

Stanics Adrienn

Kis csoportokban zajlik a műhelymunka

Az Angoltanárok Nemzetközi Egyesületének kaposvári szervezete olyan műhelymunkákat szervez, ahol a pedagógusok inspirációt, ötleteket kaphatnak a tanításhoz. Erre azért is nagy szükség van, mert szerintük korábbi módszerek elavultak. A nyelvtanítást az adott korcsoport érdeklődési köréhez kell igazítani, ekkor várható el az igazi siker. Kis csoportokban zajlik a műhelymunka, ahol az egyik feladat például, hogy megtanulják, hogyan lehet a kellemetlen dolgokról is beszélgetni. Ezenkívül a magabiztos fellépés és a diákok önbizalmának fejlesztése ugyancsak napirenden van.

Növelik a gyermek önbizalmát

Molnár Klaudia, a Pannon Egyetem anyanyelvi lektora azt mondja: leggyakrabban a kudarctól félnek a gyerekek, s ezért nem mernek sokszor megszólalni angolul. Éppen ezért kell növelni a magabiztosságukat. – Itt a műhelymunkában olyan stratégiát sajátíthatnak el a pedagógusok, amelyekkel a gyerekek önbizalmát növelhetik. Egy angolórának egészen másnak kell lennie, mint a többi óra. Fontos, hogy a tanulók ne egy osztályterembe, hanem egy közösségbe lépjenek, ahol jó a hangulat – emelte ki Molnár Klaudia. Az angol tanárokat tömörítő szakmai szervezet harmadik alkalommal szervez workshopot a kaposvári pedagógusoknak.



Inspiráció, motiváció

– A célunk az, hogy mi, angoltanárok megismerjük egymást, osztálytermi technikákat tanuljunk. Inspirációt, motivációt szerezzünk a mindennapi munkánkhoz. A megújulás ugyanis egyre fontosabb a mai világban – mondta Kusz Viktória, az Angoltanárok Nemzetközi Egyesület kaposvári szervezetének vezetője. Hozzátette: míg korábban tankönyvekből, irodalmi művekből tanultak, addig ma egyre fontosabb szerepet kap a digitális eszközök bevonása. Igazodni kell azokhoz a technikákhoz, amiket a fiatalok használnak.

Kiváló nyelvvizsgaeredmények

A Zrínyi-tagiskolában is egyre fontosabbnak tartják az új módszerek bevezetését az angoltanításban. A tavaly végzett két tanítási nyelvű osztály remek eredményt ért el. – A két tanítási nyelvi osztályainkban a középfokú nyelvvizsga a cél. A nyolcadik osztályosok közül a 29 diákból 27-en tettek középfokú nyelvvizsgát. Egy tanulónk pedig a felsőfokút célozta meg – büszkélkedett az eredményekkel Varga Tamásné, a Zrínyi Ilona Magyar–Angol Két Tanítási Nyelvű Tagiskola igazgató-helyettese. Az általános iskolákon kívül a gimnáziumok is egyre jobb eredményeket produkálnak nyelvvizsga terén. A Munkácsy és a Táncsics gimnázium végzős osztályaiban átlagosan nyolcvanszázalékos a nyelvvizsgaarány, a Munkácsy gimnázium stratégiát is kidolgozott a középfokú nyelvvizsga ösztönzésére. Mint ismert, 2020-tól már csak ezzel a középfokúval lehet felvételt nyerni az egyetemekre.

Címkék#Kaposvár
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!