Többen felháborodtak

2017.09.04. 21:35

Eltüntette a kereszteket termékeiről a csehországi Lidl

A német üzletlánc a görög hetet reklámozta így, az egyház és politikusok is tiltakoznak.

Eltüntette az ortodox templomok keresztjeit Santorini látképéről a „görög hetet” hirdető szórólapjain a Lidl áruházlánc Csehországban. A katolikus egyház és egyes politikusok is felháborodásuknak adtak hangot.

A Lidl azzal indokolta a keresztek eltávolítását a fotókról, hogy „a vallási és politikai semlegességet” akarták megőrizni, hirdetéseikben kerülik a vallási szimbólumokat, mert nem akarnak kirekeszteni semmilyen meggyőződésű csoportot. A vállalat mindazonáltal elnézést kért és hangsúlyozta, hogy a jövőbeli reklám- és marketingkampányaiban figyelembe veszi az „aktuális tapasztalatokat”.

Kereszt az üzletben

Tiltakozásul hétfőn a csehországi Olomoucban (Olmütz) lévő egyik üzletbe egy férfi kezében egy nagy görög keresztet tartva, papi ruhában tért be. A szupermarket vezetője hívta a rendőrséget, de közbeavatkozásra nem volt szükség, a férfi idővel kivonult az üzletből. Az üzletvezető szerint a férfi megjelenésével félelmet keltett a vásárolókban, zaklatta őket azzal, hogy megszólította őket, és megáldotta a termékeket. A férfi később Facebook-oldalán kifejtette: zokon vette, hogy a szupermarket törölte reklámfotóin a kereszteket Santorini jellegzetes ortodox templomainak tetejéről.

A tiltakozó férfi szerint erre nincs mentség. „Megmutatjuk, hogy a keresztek egyszerűen az országunkhoz és a kultúránkhoz tartoznak és nem félünk” – fejtette ki.

Többen felháborodtak

Dominik Duka prágai érsek és cseh prímás is elítélte a „példátlan és erkölcstelen tettet”. „Egyelőre csak fotók meghamisításáról van szó, de félő, hogy hamarosan valóban eltávolítják a kereszteket a templomokról” – írta Duka a prágai nagykövetnek küldött levelében. Hozzátette: „az európai civilizációnak több gyökere van, a legfontosabbak között van a görög demokrácia és filozófia”.

A kereszténydemokrata gazdasági miniszter, Marian Jurecka közvetve bojkottra szólította fel az embereket. „Az embereknek maguknak kell eldönteniük, akarnak-e támogatni egy ilyen kampányt azzal, hogy ezen a héten náluk vásárolnak” – nyilatkozta a miniszter a cseh rádiónak, a Lidl eljárását „nagyon veszélyesnek” nevezve.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!