Hirdetés

2021.11.22. 01:00

Ha van POS terminál, akkor van vásárló is

Az elmúlt időszakban a járványhelyzet mellett a jogszabályi előírások is erősen támogatták az érintésmentes fizetés terjedését. Ma már a kis- és középvállalatok számára is létfontosságú az elektronikus fizetési lehetőség biztosítása – a legkézenfekvőbb megoldást a fogyasztók által preferált POS terminálok jelenthetik.

A kártyás fizetés a pandémiás időszak egyik legnagyobb nyertese volt – ezt a tendenciát erősítette tovább a januárban életbe lépett törvénymódosítás, amelynek értelmében az online pénztárgépet használó kereskedőknek szükséges valamilyen elektronikus fizetési megoldást biztosítaniuk vevőik számára.

Mivel a vásárlók elsősorban a kártyás fizetést (vagy annak okostelefonra telepíthető változatát) részesítik előnyben, egyre több hazai kisvállalkozás üzemelt be POS terminált. AZ MNB adatai alapján 2019 júniusához képest 2021 hasonló időszakában 32%-kal több kereskedő rendelkezett terminállal –csak az elmúlt fél évben több mint 25 ezerrel nőtt a kihelyezett eszközök száma.

A terminálon végzett tranzakciók száma ebben a periódusban 23%-al növekedett, higiénikus és kényelmi szempontok nyomán, mindezekkel egy időben az érintésmentes technológia népszerűsége is megugrott. A közeledő Black Friday és az ünnepi időszak vásárlásai várhatóan tovább erősítik ezt az emelkedő trendet.

Az előbbi tendenciákból világosan kirajzolódik, hogy a versenyképesség szempontjából meghatározó lehet a kkv-k számára a POS terminál beüzemelése, ugyanis a bankkártyás fizetési lehetőség ma már nem előny, sokkal inkább alapvető elvárás a fogyasztók részéről.

„A koronavírus-járvány hatására felgyorsult a készpénzmentes fizetés, és jellemzően már kisebb összegeket is elektronikus fizetéssel egyenlítenek ki a vásárlók. Egyértelmű az kiemelkedő elektronikus fizetési igény a fiatalabb, de már önálló jövedelemmel rendelkező ügyfelek körében. Jelentős részük ráadásul már nemcsak a kártyás, hanem a mobil jellegű fizetések lebonyolítására alkalmas lehetőségeket is keresi” – összegezte tapasztalatait Csányi Zsolt, a Budapest Bank kaposvári fiókjának vezetője.

A megváltozott kisvállalkozói igényekre a bankok is reagáltak, a Budapest Bank például felgyorsította a POS terminálok forgalmazását, és több felhasználóbarát fejlesztéssel is előállt. A kisvállalkozói számlával rendelkező ügyfeleik a kereskedői online portálon könnyen lekérdezhetik a bankkártyás tranzakciók forgalmát, amelyekből különböző elemzések, idősoros bontások és kimutatások is elkészíthetők.

2021 januárjától fogva szinte minden számláról kötelező adatot küldeni a NAV-hoz: ezen előírás teljesítését támogatva a Budapest Bank leányvállalata, a Budapest Eszközfinanszírozó továbbfejlesztette saját számlázóprogramját, a Budapest Pénzügyi Asszisztenst (BUPA) is. Az alkalmazás egy online számlázó program és az internetbank alapvető funkcióit egyesíti, ugyanis nemcsak számlák kiállításra és küldésre alkalmas, hanem – a banki háttérnek köszönhetően, netbankkal való összekötést követően – a Budapest Bankos bankszámlák, valamint a hozzájuk tartozó pénzmozgások egy helyen történő kezelésére is. A számlákat a program automatikusan elküldi az adóhatóságnak és a könyvelőnek, időt és költségeket megtakarítva a vállalkozók számára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában