szponzorált tartalom

2021.05.06. 15:49

Hatékonyság, költséghatékonyság a HR „portáján”

Biztosan elmondható, hogy a HR szerepe felértékelődött. A munkaerőpiaci trendek, a munkaerőhiány indokolttá tette, hogy a munkaerő-gazdálkodás a stratégiai döntések meghozatalában is szerepet kapjon. A KKV-k esetében, ahol nem beszélhetünk külön HR osztályról, vagy a HR szerepkörét maga a cégvezető látja el, még több kérdés felmerül, amelyre a választ érdemes a számok felől is megközelíteni.

„Kisebb cégeknél, ahol nincs HR és a feladatot a cégvezető látja el, az érvelésük a szerepüket illetően vitathatatlan – mondja Zlatics József kirendeltség-vezető. Leginkább azt halljuk, hogy a helyi sajátosságok ismeretében maga a cégvezető tudja a legjobb szakembert kiválasztani az üres pozícióba. Szolgáltatóként jól tudjuk, hogy a végső igent mindenképp a Ő fogja megadni, akinek nem mindegy, hogy az egész kiválasztási folyamatot, vagy csak a végén a lezárást kell megtennie.

Amivel kevésbé kalkulálnak a vezetők, az az idő és annak költsége, amit a feladatra fordít, vagyis az Ő hozzáadott munkája. Ha kiszámolja, hogy egy-egy új kolléga toborzása, interjúztatása, felvétele, beillesztése, a nem nyertes pályázók kiértékelése mennyi munkaóra, és azt a saját, órára lebontott bérével beszorozza, az bizony elég magas toborzási költséget fog eredményezni. Amivel még ezen kívül számolni kell, a vezetői feladatokból kiesett idő.

„Van itt még valami, amit szem előtt kell tartani. A megszokott toborzási módok rendkívül gyorsan változnak. Ezeket kitapasztalni csak rengeteg időráfordítással és „gyakorlással”, a napi rutinnal lehet. Itt lép be a szolgáltatói szerep, mivel ott szakértő csoport dolgozik ezen, napi nyolc órában. A gyakorlatban látják mi az, ami működik, merre megy a piac, hol kell változtatni.

A toborzói csapat szakmai munkájának az eredményeként az új dolgozók beválási aránya is magasabb lehet” -mondja József, aki két kirendeltségen a régiós eltéréseket is megtapasztalja és rugalmas megoldásokat dolgoz ki munkatársaival.

Aktuálisan melyek azok a problémák, amik Kaposváron megoldásra várnak?

Jelenleg – az országos tendenciákkal egybecsengően- a szokottnál is nagyobb a várakozás a turizmus beindulása terén. A kereslet nő a diákok, a felnőtt munkaerő iránt. A kínálati oldalon az óvatosság volt jellemző, most kezd beindulni az érdeklődés. Több helyen a diákok a család anyagi helyzete miatt is várják a szezon kezdetét. Elmondható, hogy munkaerőre folyamatosan volt igény, úgy diák, mint felnőtt munkavállalóra. Amit partnereinknek biztosítani tudunk, mint komplex HR szolgáltató cég, hogy amennyiben munkaerőre, pótlásra, költséghatékony átszervezésre van szükség, azt a szolgáltatások kombinációjával meg tudjuk oldani.

Forduljon hozzánk, ha munkaerő kérdése van, megoldjuk!

 

7400 Kaposvár, Berzsenyi utca 6.

Nyitva tartás: H-P: 10:00-16:00,

Tel: +36 82/510-725

Mobil: +36 30/190-0382

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában