Roadshow

2017.07.18. 14:48

Minőségi balatoni bort a strandokra is!

Szeretnék elérni, hogy a szállodák csomagjaikban kínáljanak legalább egy balatoni gasztroélményt, s hogy jelenjenek meg a jó borok a strandokon valamint a gasztropiacok kínálatában is.

Siófokra érkezett a Bor Roadshow, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának országos szakmai rendezvénysorozata. A hat borrégióba szervezett szakmai konzultáció célja, hogy a helyi borászok jobban megismerjék az MTÜ új marketingkoncepcióját, amit egyesítve dolgoznak ki a turisztikai márkára, a magyar borra és gasztronómiára. Ezúttal a Badacsony, Balatonfüred-Csopak, Balaton-felvidék, Balatonboglár, Nagy-Somló, és a Zalai borvidék termelői voltak hivatalosak, közel ötvenen vettek részt a rendezvényen.

Gajda Tibor, az MTÜ vezérigazgató-helyettese szerint a borhoz kapcsolódó élményígéret összekapcsolódik a gasztronómiával. Mint mondta, ma egy gasztro- és borélmény utazást befolyásoló tényező, például ő maga is, amikor külföldre utazik, megnézi a Michelin Guide-t, hogy melyik éttermet javasolja a közelben.

Gajda Tibor kiemelte, hogy az idén ősszel 1,2 milliárd forint értékben indulnak borhoz kapcsolódó turisztikai fejlesztések, melynek köszönhetően akár kóstolótér építésre, világításfejlesztésre, vagy parkosításra is lehet támogatást kérni. Mintegy 1,5 milliárd forint értékben létrehoznak egy Gasztronómiai Mesterképző Központot, amely akár a borhoz kapcsolódó képzési tréningek centruma is lehet. Újabb egy milliárd forintot szánnak külön a Balaton márkázására, melynek segítségével különböző turisztikai termékeket kapcsolnak össze. Szeretnék elérni, hogy a szállodák csomagjaikban kínáljanak legalább egy balatoni gasztroélményt, s hogy jelenjenek meg a jó borok a strandokon valamint a gasztropiacok kínálatában is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!