2008.05.14. 09:03
Rali: áram nélkül maradtak ifjabb Tóthék
Akárcsak a tavalyi bemutatkozó szezonja, az idei IRC-sorozat is rosszul kezdődött a hétszeres magyar abszolút ralibajnok somogyi ifjabb Tóth János számára.
Tavaly Belgiumban mutatkozott be a kis világbajnokságnak is titulált Intercontinental Rally Challenge (IRC) sorozatban a hétszeres magyar abszolút rali-bajnok ifjabb Tóth János; akkor a versenyautó motorja állt le. Az idei debütálást a portugál futam jelentette a népszerű somogyi autóversenyző számára, ám sajnos ez is a könnyen felejthető kategóriába sorolandó.
– Az első gyorsaságin még nem volt gond; amolyan ráhangolódásként a 18. legjobb időt mentük – kezdte ifjabb Tóth János, aki (a párjával, Tagai Róberttel) egyedül képviselte a magyar színeket. – A második szakaszon aztán a második kilométernél járhattunk, amikor kigyulladt egy lámpa a műszerfalon, jelezve, hogy nincs töltés. Ennek ellenére továbbmentünk, ám a versenytáv felénél végleg megadta magát a Peugeot 2007 S2000-es; egyszerűen áram nélkül maradtunk...
Mint kiderült, az egyik kábel szakadt le a generátorról. Gyanítom, a nagy rázkódás miatt történhetett mindez; a murvás pályákon ugyanis bőven volt részünk benne.
Mozgalmas lesz a nyár
A tíz futamból álló IRC-sorozat áprilisban kezdődött Törökországban – a portugál viadal volt a második verseny –, s novemberben Kínában zárul. A tervek szerint ifjabb Tóthék még négy erőpróbán próbálnak majd szerencsét; júniusban Belgiumban (aszfalt), júliusban Oroszországban (murva), augusztusban Csehországban (aszfalt), végül pedig Svájcban (aszfalt) állnak rajthoz.A szuperrali-szabály értelmében (igaz, büntetéssel) másnap is felsorakozhatott a rajthoz az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert duó. Az előző naphoz hasonlóan azonban ezúttal sem voltak sokáig versenyben.
– Ismét csak a második gyorsasági szakaszig jutottunk el – folytatta ifjabb Tóth János. – Arra figyeltünk fel, hogy furcsa hangok törnek elő a versenyautóból; eltört a kipufogó. Akkora volt a zaj, hogy a navigátorom már csak mutogatni tudta nekem a kanyarokat és a fokozatokat. A csapat ezek után úgy döntött, hogy inkább a szervizpark felé vegyük az irányt, megelőzve a még nagyobb bajt.
A magyar páros legközelebb a június 27-én és 28-án esedékes belga futamon lesz érdekelt. Előtte még beiktatnak majd egy tesztet, mivel az Ypres Rally aszfaltos pályákon lesz. Mindenesetre a Portugáliában „letudott” majd 70 versenykilométer még jól kamatozhat a folytatásban.