Sport

2008.07.16. 09:21

Előbb lett bajnok, mint gondolta

Előbb lett bajnok Hideg Krisztián, mint gondolta volna; a kaposvári ralipilóta toronymagasan nyerte a kategóriáját a parádsasvári hegyi autós bajnokságon, abszolútban pedig a második lett.

Fenyő Gábor

– Egy héttel ezelőtt a Veszprémben és környékén rendezett BF Goodrich Rally után azt írtuk, hogy akár már augusztus végén bajnok lehet Ózdon. Alaposan elszámoltuk magunkat.
– Valóban előbb lettem bajnok, mint azt gondoltam volna. Igaz, nem a ralisok között, hanem Parádsasváron a sorrendben 32. Mátrai autós hegyiversenyen – mondta a kaposvári Hideg Krisztián.

– A „műfaj” változott, az autó – na meg persze a sofőr – viszont maradt.
– Azért ez így ebben a formában nem teljesen fedi a valóságat; rendesen megdolgoztuk ugyanis a versenyautót. Nem egészen egy hetünk volt arra, hogy a veszprémi murváról átalakítsuk a parádi aszfaltra. Többek között kiszereltük belőle a turbószűkítőt, így aztán 420 lóerős lett a motor. Ez jó 100–120 „pacival” több, mint a ralis változata.

– Akkor rendesen préselődött a pilótaülésbe.
– De még hogy! Ráadásul a Mitsubishi gyorsulásával sincs gond; még három másodperc sem kell ahhoz, hogy már százas tempóval repesszek a pályán.

– Magam elé képzelem a látványt; füstölgő gumik, tomboló nézősereg...
– Végül is erre vevő a közönség, nem?

– Hát ha még eredménnyel is párosul.
– Nem akármilyen rangja van a parádi erőpróbának; mivel időközben a pécsi Mecsek autós hegyiverseny is már a múlté, így a Mátrában, Parádsasváron két futam alapján dőlnek el a helyezések. Szurkolók és érdeklődők ezrei, amolyan igazi autós népünnepély. Amúgy több mint százan próbáltak szerencsét – a hazai hegyimenők mellett külföldi versenyzők is felsorakoztak szép számmal a rajthoz –, s az első napon a harmadik, másnap pedig a második lettem az abszolút sorrendben; a két futam alapján a második hely jutott az összesítésben. Egyedül csak a budapesti Walter Csaba a bivalyerős Porsche GT3-asával tudott elém kerülni.

– A saját kategóriáját viszont toronymagasan nyerte.
– A mi csoportunk, azaz az F–3500 volt az egyik legnépesebb. Mindkét napon vagy 10 másodpercet adtam a második helyezettnek.

– Ennyire jól ment a Mitsubishi?
– Hibátlan volt! Komolyan mondom, talán még soha nem volt ennyire jó; igazi élményt jelentett, ahogy a szűkítőket vettük. Egyszóval nagyon jó volt versenyezni Parádon.

– Lesz folytatása a dolognak?
– Komolyan gondolkodunk rajta. Mivel annyira egyben van a Mitsubishi, könnyen elképzelhető, hogy a jövő héten bevállalunk egy hegyi Európa-bajnoki futamot is a szomszédos Szlovéniában.

– Hogy aztán újra „visszanyergeljenek” majd a ralira.
– Ha augusztus végén Ózdon nagy riválisunk, Pető István előtt tudunk végezni, akkor két fordulóval a zárás előtt már elhódítottuk a kategória bajnoki címét.

– Az „A” csoportos Mitsubishi Lancer EVO VI.-tal mire lehetnek képesek a WRC-k között?
– A bajnoki nyitány előtt úgy terveztük a társammal, Kerék Istvánnal, hogy jó lenne az első tíz között zárni. Jelenleg a hetedik helyen állunk; olyan erős és sűrű a mezőny, hogy a hátralévő versenyeken ennél aligha tudunk már előrébb lépni, ám hátrébb sem szeretnénk csúszni. Számunkra most az a legfontosabb, hogy elhódítsuk a kategóriánk bajnoki címét.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!