Kékszalag

2017.07.07. 10:46

Litkey nyert, de még nem örülhet

Litkey Farkas futott be elsőként csütörtökön a Kékszalag Erste World Nagydíj balatoni tókerülő vitorlásversenyen, de még nem örülhet, mert valószínűleg óvást adnak be ellene.

Balatonfüred, 2017. július 6. A 49. Kékszalag Erste World Nagydíj tókerülõ vitorlásverseny mezõnye a rajt után Balatonfüred közelében 2017. június 6-án. MTI Fotó: Bodnár Boglárka

Csütörtökön elrajtolt Balatonfűzfőről a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj tókerülő vitorlásverseny. Az előzetes nevezések alapján 526 vitorlás vágott neki a 155 kilométeres távnak. A mezőny a szokásos – Balatonfüred, Balatonkenese, Siófok, Tihany, Keszthely, Tihany, Balatonfüred útvonalon haladt az eleinte nagyon gyenge szélben. Idén is együtt rajtoltak a hagyományos, egytestű hajók, a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások. A mezőnyben egyaránt ott voltak a profi csapatok és a családi vitorlázók. Az indulók reggel kilenc órakor startoltak a Balatonfüred előtti hat kilométer széles rajtvonalról. A feladat változatlanul az volt, hogy kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül, maximum 48 óra alatt kell teljesíteni az előírt távot. A csopaki bójához elsőként a többszörös világbajnok német Roland Gäbler ért elsőként az általa kormányzott Black Jack katamaránnal. Mögötte a tizenkétszeres Kékszalag-győztes Litkey Farkas hajózott a Festipay nevű katamaránnal. A kenesei bóját aztán már a Kékszalag jelenlegi abszolút időrekordját tartó – Józsa Márton kormányozta – Fifty-Fifty vette elsőként. Ez a kétárbocos, kéttestű, magyar fejlesztésű hajó tartja a sebességi rekordot, melyet 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperces idővel állítottak fel. A siófoki pályajelnél aztán már Festipay, Fifty-Fifty, The Red volt a sorrend. Az előbbi kettő nagy rivális a folytatásban is együtt haladt.

Gyakorlatilag 500 és 1000 méter közt váltakozott a különbség a két hajó között attól függően, hogy egy-egy erősödő pöfföt melyik kapitány tudott arra használni, hogy a katamaránja egyik törzsét kiemelve a vízből gyorsabban haladjon. Délután fél négykor a legjobb egytestű hajók, a Lisa és a Principessa Ábrahámhegy vonalában haladtak, ám még nyugatnak. Öt órakor Litkeyék pedig már éppen visszafelé, Révfülöp előtt jártak. A javuló szelet kihasználva az üldözők is belehúztak és folyamatosan csökkentették a távolságot. A cső felé (Szántód és Tihany közt) haladva kulcskérdés volt, hogy ki fordul rá elsőként az utolsó kilométereket meghatározó szakaszra. Litkey Farkas győzelemre váltotta több kilométeres előnyét, de még nem örülhet tizenharmadik győzelmének, óvást nyújthatnak be ellene.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!