Jegyzet

2022.05.03. 06:30

Rózsaszín a világ

Fábik Tibor

A Giro d’Italia kétségkívül a földkerekség egyik legnagyobb nézettségű sporteseménye, a háromhetes olasz kerékpáros körversenyt mintegy 160 országban több mint nyolcszázmillióan kísérik figyelemmel a televíziós közvetítésekben, az útvonal mentén pedig tízezrek tapsolnak, őrjöngenek vérmérséklettől függően, amikor odaér hozzájuk a mezőny. Ez történik a másik két Grand Tour-versenyen, a Tour de France-on és spanyol földön a Vueltán is, s ugyan manapság már egyre többször látunk magyar zászlós szurkolókat is, azért az élmény mégiscsak kevesünknek adatik meg.

Idén azonban a Giro 1909 óta íródó históriájában tizennegyedszer nem Olaszországból indul a mezőny, hanem ezúttal Budapestről. Pénteken egy 195 kilométeres Budapest–Visegrád szakasszal kezdődik a verseny, aznap Székesfehérváron és Esztergomban is lesz egy-egy részhajrá. Szombaton 9,2 kilométeres egyéni időfutam jön, a Hősök teréről a budai várba kell feltekerni, vasárnap pedig Kaposvárról startol a mezőny, hogy Nagykanizsán, Badacsonyon, valamint Tihanyon át Balatonfüredig jusson el 201 kilométert megtéve. A hétfő pihenőnap lesz, a versenyzőket repülővel átdobják Olaszországba, Szicíliába, a kísérőkocsik már ott várják őket. Tizenegy World­Team – ezek jelentik a kerékpársport csúcskategóriáját – kiszolgáló­személyzete pedig itt marad Magyarországon, mert május 11. és 15. között rendezzük meg a Tour de Hongrie-t – Fejér megyéből, Csákvárról kell eljutni a Kékestetőig –, és az említett istállók a 28–30 fős keretükből erre is nívós csapatokat tudnak összeállítani. Nagyon jól lett ez így kitalálva, összehangolva.

Már a Tour de Hongrie is elviszi a hírünket a világba az Eurosport esti összefoglalóival (az utolsó szakaszt élőben adja majd a 2-es csatornája),

a Giro első három napja országimázs szempontjából pedig még a Formula–1-es Magyar Nagydíjat is veri.

A kerékpárversenyek többórás közvetítéseiben mindig jelen van a táj, így most Budapestet és a Balatonunkat csodálja majd a világ.

Az eredeti tervek szerint amúgy a Giro d’Italia 2020-ban indult volna tőlünk, de közbeszólt a koronavírus, és akkor még nem sejthettük, hogy milyen jól járunk a csúszással. Tavaly ugyanis Valter Attila berobbant a világelitbe, az olasz körversenyen három napon át viselte az összetettben élen állót megillető rózsaszín trikót, s ma már reálisan célozhat meg egy szakaszgyőzelmet.

S azért így egész más nézni a Giro d’Italiát – stílszerűen legyen mondva, máris rózsaszínben látjuk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!