Hírek

2004.12.24. 08:20

Inkább a mama ajándékára költenek

Az európai nemzetek fiainak többsége szívesebben költ 1000 eurót (250 ezer forint) édesanyja üdültetésére, mint saját magára.

Hajnal László

A fogyasztói költéseket és a család fontosságát vizsgálta az év legnagyobb ünnepe alkalmából a MasterCard Europe kártyatársaság öt európai országban. 18 és 30 év közötti fiatalembereket kérdeztek arról, hogy ki, mennyit hajlandó áldozni szerettei megajándékozására karácsonykor.

Az olaszok a leginkább családcentrikusak – derült ki a felmérésből, amely elsődlegesen azt a kérdést vizsgálta, hogy saját magukat vagy édesanyjukat lepnék-e meg inkább egy kikapcsolódást szolgáló hétvégével. A mediterrán ország fiatal férfijainak 80 százaléka inkább édesanyját részesítené előnyben karácsonykor. A rangsor alján a britek helyezkednek el: a megkérdezettek csupán 65 százaléka tekintette fontosabbnak a családi kötelékek ápolását a saját pihenésével szemben.

Mihalszky Anikó, a MasterCard Europe közép-kelet-európai régiójáért felelős marketingmenedzsere elmondta: „A MasterCard Europe irodáiban többen sejtettük azt, hogy az emberek kevésbé önzők, mint ahogyan azt általában gondolják róluk. A karácsony kiváló alkalmat szolgáltat arra, hogy alátámassza ezt a feltételezésünket.” Az európai nemzetek e kérdésben igen határozottak, a „nem tudom” válaszok aránya alacsony volt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!