Hírek

2005.08.09. 00:00

A kormány kérdése csomó a zsebkendőn: emlékeztető az adócsökkentésre

A kormány SMS-kampányának e heti kérdése olyan, mint a csomó a zsebkendőn: emlékeztetőként szolgál, és ha ránézünk, tudjuk, van valami, amit nem szabad elfelejtenünk.

A szerző a Political Capital elemzője

A kampány negyedik kérdése („Egyetért-e azzal, hogy az áfa 2006. január 1-jei csökkenése után a kereskedők az új árak mellett a régieket is kiírják?”) tehát kilóg abból a sorból, amit eddig megismerhettünk, hiszen itt nem a közösségi élet távoli nagy kérdései kerülnek szóba, hanem egy olyan téma, amely az adócsökkentési intézkedések bejelentése óta kisebb-nagyobb rendszerességgel megjelenik a nyilvánosságban. A most feltett kérdés sokkal inkább az „árkommandó” sok vitát kiváltott ötletével van kapcsolatban, és persze természetesen azzal, hogy a kormány minél jobban igyekszik tudatosítani bennünk, hogy ami rajta (illetve az Országgyűlésen) múlik, azt megteszi, az egyetlen kérdés az, hogy az adócsökkentés árcsökkentő hatását a kereskedők is érvényesítik-e.

Az MSZP kommunikációjának az volt az egyik legnagyobb hibája, hogy nem ragaszkodott saját magához. 2002 óta a Medgyessy-kormány, majd a Gyurcsány-kormány sok programot, sok tervet hirdetett meg, sok jelszót és hívószót dobott be a köztudatba, de azután ezekkel úgy bánt, mintha csak nyűgöt jelentettek volna: ahogy lehetett, elfeledkeztek róluk, majd gyorsan továbbléptek a következő felé. A 100 lépés programja ennél sokkal tudatosabb kommunikációt sejtet, de itt a problémát éppen az okozhatja, hogy a sok bejelentésből alig néhány maradhat csak meg a választók fejében, ezért egyeseket közülük újra fel kell idézni, másokat pedig egy-egy látványos bejelentéssel kell emlékezetessé tenni.

Az e heti SMS-kérdés ez utóbbi két szempontot kapcsolja öszsze. Egyrészről magát a kérdést is úgy fogalmazták meg, hogy abban szerepeljen maga az adócsökkentés, amelyet Gyurcsány Ferenc még a nyár elején jelentett be, és majd ősszel hoz döntést róla az Országgyűlés. De a kérdés az „árkommandó” ötletét is újra az emlékezetünkbe idézi. Az e heti SMS-kérdés – az „árkommandóhoz” hasonlóan – nem csupán arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a kormány adócsökkentést hajt végre, de arra is, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy ebből árcsökkenés is következzen. Az SMS-kampány ezzel a mobiltelefonok egy újabb szolgáltatását állítja a politika eszköztárába, az elektronikus emlékeztetőt, ami korszerűbb, mint a zsebkendőre kötött csomó, és még azt is megmondja, hogy mire kell emlékeznünk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!