Közélet

2016.03.15. 08:10

Ötszáz köbméter fa, 300 tonna kő: mederkotrás a Dráván, fotó

Megelőzhetők a balesetek, és az azokból fakadó környezeti szennyezések ezentúl a Dráva folyón. Befejeződött a hajózásra kijelölt 128,4 kilométeres magyar-horvát közös szakaszon beágyazódott tuskók és felhagyott kőművek eltávolítása.

J. G.

A Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság horvát partnerével közösen, közel 300 ezer eurós támogatásból biztosította a hajózást veszélyeztető akadályok eltávolítását, így lehetővé téve a biztonságos vízi közlekedést. A munkálatok a Dráva magyar oldalán közel tíz, míg horvát oldalán tizenhárom kilométer hosszban folytak.



Több mint 500 köbméter fát távolítottak el a Dráva folyóból mind a magyar, mind a horvát oldalon. A hajóutat vízről, uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel tisztították meg, és a magyar oldalon a mederből eltávolított és a közeli partvédő műbe megerősítés céljából beépített kő mennyisége 300 tonnát tesz ki.
– A Dráva, mint Európa egyik legszebb folyója kezd nyitottabbá, ismertebbé, keresettebbé válni természeti és környezeti lehetőségeivel, rejtelmeivel és varázsával – mondta Pinczehelyi-Tátrai Tímea, a beruházást végző Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság PR-munkatársa. – A nyitottabb országhatár tette lehetővé például a vízi turizmus dinamikus növekedését a Dráván Őrtilos és Drávaszabolcs között az elmúlt években. Megjelent annak az igénye is, hogy a dunai torkolattól nagyobb hajókkal érkeznének külföldi turisták hazánkba.

[caption id="" align="aligncenter" width="650"] Ötszáz köbméter fa, 300 tonna kő
[/caption]
Hozzátette: ehhez kapcsolódóan igény van a folyó megfelelő hajózhatóságának biztosítására. Mindennek hatása van a kis-, közepes- és nagyvízi mederre mind a magyar, mind a horvát szakaszokon. Ezért a hajózásra kijelölt 128,4 kilométeres, a két ország közötti közös szakaszon eltávolították a hajózást zavaró olyan akadályokat, mint a fa- és a funkción kívüli kőművek maradványait.
– A mederbe beágyazódott famaradványok, tuskók eltávolítása csökkenti a mederhordalék mennyiségét, valamelyest lassítja a partmenti erózió folyamatát is – hangsúlyozta Pinczehelyi-Tátrai Tímea, aki kiemelte partnerük, a Hrvatske vode szerepét is a programban. – A kitermelt faanyagot a feldarabolás és telephelyen történő raktározás után a partnerek gátőrházaik fűtésére használják fel.

[caption id="" align="aligncenter" width="650"] A jövőben megelőzhetők a balesetek
[/caption]
A víziúton található akadályok megszüntetése révén a jövőben megelőzhetők az esetlegesen előforduló balesetek, és annak következtében kialakuló környezeti szennyezések.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!