Közélet

2012.06.16. 07:34

Veszteséget olvaszt a nyári buszmenetrend

A kaposvári közgyűlés legutóbbi ülésének hatos számú napirendi pontja első hallásra nem ígért nagy izgalmakat. A tömegközlekedés nyári menetrendjének bevezetéséről szóló előterjesztés mégis indulatokat gerjesztett.

Márkus Kata

Az éppen szombaton életbe lépő új nyári menetrend kapcsán Lamperth Mónika (MSZP) többször is határozottan érdeklődött a szolgáltató által felhalmozott veszteség sorsáról, kevés sikerrel. Borhi Zsombor (Fidesz) pedig szorgalmazta, vizsgálják felül az úgynevezett MÁK-os igazolványokat.
– A MÁK-os igazolványok jelentős része ugyanis nem az arra jogosultaknál van – mondta Borhi Zsombor. – Hivatalosan fogyatékkal élők kapják, s a kísérőjük is kedvezménnyel utazhat. Ám sokan vannak, akik valahogyan szereztek orvosi igazolást, s úgy használják, hogy az nem indokolt. Ez persze növeli e cég veszteségét is.

Aminek a sorsával kapcsolatosan tisztán szeretett volna látni a közgyűlésen Lamperth Mónika, mert mint mondta: önmagában támogatható volna az, hogy lesz nyári menetrend. – Ám azt nem tudom elfogadni – hangsúlyozta –, ami már a költségvetés tárgyalásakor is látszott, hogy a tömegközlekedés finanszírozásával problémák lesznek. Akkor is tudható volt, hogy irreális elvárásokat fogalmaztunk meg a cég felé.

Erre Szép Tamás (Fidesz) úgy vágott vissza, hogy amit Lamperth Mónika a tömegközlekedésre akar kenni, az nem kaposvári probléma, hanem országos, lásd BKV. – 2006 óta az állami dotáció nem változott – szögezte el. – Ebben persze benne vannak az aktuális kormányok. Ám tudni kell azt is, hogy amiképpen máshol, úgy Kaposváron is, az utasok 24 százaléka nem fizető, ami persze veszteséget termel. Ennek ellentételezésére vagy irreálisan meg kellene emelni a jegyárat, vagy jelentős járatcsökkentést kellene végrehajtani. Bármelyik nagy felháborodást váltana ki. Ezért az önkormányzat megpróbálja kipótolni a hiányt.



Erre Pintér Attila (MSZP) tagadta, hogy bárki a kaposvári tömegközlekedést hibáztatná a veszteségért, ám arra figyelmeztetett: finanszírozhatóvá kell tenni a tömegközlekedést! Kérdés, hogy miként?
Erre Szita Károly polgármester rövidre zárva a polémiát közölte: a város 167 millió forintot ad át a tömegközlekedésnek, ez van a költségvetésben. – Nem is adunk többet – hangoztatta. – Tehetséges vezérigazgató áll a tömegközlekedés élén, s cégvezető a holding élén. Azért ülnek a székükben, hogy oldják meg a helyzetet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!