2007.12.18. 12:40
Svédországi részképzésen vettek részt erdész tagozatos tanulóink
A Dráva Völgye Középiskola hosszú évek óta ápolja kapcsolatait a Somogy megye svéd testvérmegyéjében, Västernorrland megyében lévő Naturbruksgymnasiet iskolával. Ebben az évben ismét sikerült támogatást nyernünk a Tempus Közalapítvány Leonardo programja révén a kiutazáshoz. 2007. szeptember 8 és 29-e között 12 diák és két kísérőtanár töltött feledhetetlen napokat Svédországban.
Nordvikban, a mezőgazdasági ismereteket adó központban a földművelés és az állattenyésztés oktatását mutatták be. Diákjainkat beosztották a svéd csoportokba, szedtünk burgonyát, ápoltunk lovakat, kisállatokat, sertést, valamint kertészkedtünk.
Részt vettünk üzemlátogatásokon is, jártunk automatizált fűrészüzemben, John Deere szervizben -ahol a megismert gépeket javítják-, erdészeti gépbemutatón, csemetekertben.
Vendéglátóink igyekeztek megismertetni bennünket a svéd hétköznapokkal és a környék nevezetességeivel is. Voltunk a Mikulásműhelyben, ahova a játékadományokat várják és küldik tovább különböző országok gyermekeinek, hagyományos laskakenyeret gyártó cégnél, jávorszarvas tenyészkertben, a világörökség részét képező Botteni öbölben. Kirándultunk Mannaminnébe, a skanzenbe, ahol 1998-ban adták át a gyékényesi talpas házat. Másztunk hegyet, és naponta autóztunk át a világ tizenegyedik legnagyobb hídján, a Höga Kustenbronnon.
A hétvégékre önálló programokat szerveztünk, kellemes órákat töltöttünk Molnár Gabriella, egy kint élő kedves magyar hölgy tanyáján, csodálatos vízeséshez kirándultunk, ellátogattunk a Marsfjällekre is, a havasokra, ahol akkor már valóban hó borította az 1600 m körüli csúcsokat, és pazar színekben pompáztak a fák. Rénszarvasok sétáltak át előttünk az úton és néhány agancsot is találtunk. A hódvár felderítése, majd a folyóban úszkáló hód megörökítése is emlékezetes marad sok kedves élménnyel együtt.
Tapasztalataink szerint a diákok kevésbé leterheltek, mint nálunk, a gyakorlatiasabb képzés segíti őket az elhelyezkedésben. Az iskola felszereltsége kiváló, szinte minden tanulónak tudnak a kezébe adni eszközt. Az elméleti képzésben gyakran projekteket dolgoznak ki a diákok, az önálló problémamegoldás, könyvek, internet használata, egymás segítése fontos. Az út során sok új ismeretre, tapasztalatra tettünk szert, amit a későbbiekben hasznosítani fogunk.