ünnepi kilók

2019.12.23. 14:40

Három apró lépés, hogy ne hízzon karácsonykor

Ha ezekre egy kicsit odafigyel, nem indul rosszul a január.

Lássuk be, hogy sokszor képesek vagyunk az egész decembert az ünnep jegyében végigenni. Pedig az ünnepi hangulathoz nem tartozik hozzá, hogy már karácsony előtt megegyünk egy rúd marcipános gyümölcskenyeret – írja a Diéta és Fitnesz.

Hangolódjon az ünnepekre a zenével, az illatokkal, az ajándékok keresgélésével és a dekoráció megalkotásával.

Az ünnepi lakomákat szorítsa le a tényleges napokra (december 24,25,26, 31 és január 1.).

Minden étkezés közben igyon meg legalább 2 nagy pohár vizet. Ne akarjon hat szelet sütit enni, ha kettő is elég. Ha 30 napon keresztül élvezi az ünnepi cukros, zsíros ételeket, akkor valóban jelentős túlsúllyal zárja a karácsonyt.

Tévedés, hogy csak az ételekre kell figyelni az ünnepek alatt. Az alkohol tele van kalóriával és szénhidráttal.

Ha többet iszunk, hajlamosak vagyunk több szelet süteményt enni, több csirkecombba beleharapni. Legyen észnél, ha alkoholról van szó.

A bort fröccsként igya, a különböző italokhoz adjon jeget, kerülje a tejszínes és szirupokkal készített koktélokat. Igyon sok vizet, szódát, vagy házi jeges teát (ne cukorral édesítse!). Egyen egészségesen, és igyon sok vizet, hogy lassítsa az alkohol felszívódását!

Azért, mert karácsony van, ne ragadjon oda a kanapéra! A legtöbb edzőterem az ünnepek alatt is nyitva van, iktasson be edzést, frissüljön fel a nagy zabálások között.

Menjen úszni, szaunában, vegye rá a rokonokat, hogy szánkózzanak, vagy bringázzanak az ünnepek alatt is.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik