átalakuló piac

2019.03.04. 09:00

Legtöbbször a neten költöttek reklámra a cégek

Reklám nélkül már aligha lehet versenyben maradni. A somogyi vállalkozások vezetőinek többsége így vélekedik, nem csoda hát, hogy közülük jó néhányan többet költöttek hirdetésre tavaly, mint az azt megelőző évben. S a teljes magyarországi reklámköltés is nőtt tavaly, csaknem elérte a 260 milliárd forintot.

Gyeszát Zsolt

– Többet költöttünk el tavaly reklámra, mint 2017-ben – mondta el kérdésünkre a kaposvári Bencze József, aki műszaki termékekkel és autóhifi berendezésekkel foglalkozó webáruházat üzemeltet. – Kilencven százalékban az interneten reklámozunk, kisebb arányban hirdetünk nyomtatott anyagokban. Havi szinten nagyjából 50-100 ezer forint közötti összeget fordítunk reklámra, hirdetési lehetőségekre. Mi egy kisebb cég vagyunk, a nagyok reklámköltésével aligha versenyezhetünk. Enélkül azonban már nem megy: fontos költeni hirdetésre, hogy rátaláljanak a webáruházra az emberek. A nagyobb cégek többet költhetnek el hirdetésre, így a vásárlók is hamarabb találhatnak rájuk az interneten.

A teljes magyarországi reklámköltés tavaly 7,7 százalékos éves növekedéssel elérte a 259,69 milliárd forintot – erről is beszélt nemrég az MTI szerint Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke egy budapesti szakmai konferencián. A legnagyobb részesedést az internetes reklámok érték el.

Bezerics Dániel, a balatonboglári és a budapesti Paletta bisztrók tulajdonosa elmondta: számukra az internetes reklámlehetőségek váltak be leginkább. Havonta úgy 300 ezer forintot költenek hirdetésre, többek között olyan reklámanyagokra, melyek az általuk képviselt életérzést, a Balaton régiót igyekeznek bemutatni. Náluk valamelyest fordított a tendencia: 2017-ben költöttek többet reklámra, tavaly már kevesebb szükség volt erre.

– Kevesebbszer költünk reklámra, csupán egy kisebb környékbeli televízióban hirdetünk – mondta Zeleiné Kuti Kis Melinda, egy, a nyári szezonban nyitva tartó balatonszárszói étterem tulajdonosa. – Azt gondolom, sok esetben nagyobb ereje van annak, amikor szájról-szájra terjed az étterem neve. Így az internetes jelenlétünk sem túl nagy.

 

Jelentős a reklámköltés

A nagyatádi Büttner és Társai Szerszámelemgyártó és Kereskedelmi Kft. több felületen költ reklámra. Kocsis Péter kereskedelmi vezető elmondta: éves szinten több mint 10 millió forintot különítenek el a költségvetésükben a marketingfeladatokra, reklámra. Iparági vásárokon is megjelennek kiállítóként, de saját termékkatalógusok elkészítésére, nyomtatására, a kültéri hirdetési felületek megújítására és kihelyezésére, szóróanyagok elkészítésére is sokat fordítanak. Az online reklámköltségek is jelentősek: kisfilmek, hírlevelek, a webes jelenlét is sokba kerül. Különösen úgy, hogy az idén a weboldalát is megújítja a cég. – Évről-évre igyekszünk hasonló szinten tartani a reklámköltségeinket, ez hellyel-közzel sikerül is – mondta Kocsis Péter. – Mivel eléggé speciális piac a miénk, így szolgáltatásainkat is csak szakirányú médiumokon keresztül hirdetjük. Így nem reklámozunk országos tévében vagy rádióban, csakis szaklapokban, szakvásárokon. Állást pedig az interneten hirdetünk.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában