Üzemanyagosdi

2022.11.28. 14:00

Többször meg kell állni, hogy tele legyen a tank

Megnehezítette a fuvarozással és személyszállítással foglalkozó vállalkozások dolgát a MOL.

Marosi G.

20220311 Budapest MOl üzemanyagtöltő állomás fotó: Kurucz Árpád (KA) Magyar Nemzet

Fotós: Kurucz Árpád

Az olajtársaság benzinkútjain a nagynyomású töltőoszlopokon 100 literre korlátozták a tankolható mennyiséget. Németh József, a Németh Autóközlekedési Kft. ügyvezető-tulajdonosa érdeklődésünkre elmondta, nincsenek egyszerű helyzetben a buszsofőrök, mert menet közben több benzinkúton is meg kell állniuk ahhoz, hogy tele tudják töltetni a jármű tankját. 
– Ha például Budapestre megy az egyik buszunk, az autópályán sok helyen lehet gáz­olajat tankolni – mondta Németh József. – Belföldön azonban figyelni kell arra, hogy mikor következik MOL-töltőállomás. Más kúton ugyanis nem igazán tudunk gázolajhoz jutni. Egyrészt, mert szigorúbbak a korlátozások, vagy mert kifogyott a készletük – fogalmazott a Németh Autóközlekedési Kft. ügyvezető-tulajdonosa, majd hozzátette, külföldön korlátozás nélkül tankolhatnak a buszokba, ráadásul egy literért majdnem annyit kérnek el, mint a hazai kutakon. 
Gazda Csaba, a rinyaújlaki Gazda-Trans Kft. ügyvezető-tulajdonosa más vállalkozásoktól eltérően jó helyzetben van, mert cége saját benzinkúttal rendelkezik, amelybe a MOL szállítja az üzemanyagot. Gazda Csaba érdeklődésünkre elmondta, akinek nincsen saját töltőállomása, és rá van kényszerítve arra, hogy fuvar közben álljon meg tankolni, annak jelenleg nem egyszerű a dolga. 
– A kamionoknak 1000-1200 literes tankja van, ezért nagyon sokszor meg kell állni a sofőrnek, ha tele szeretné tankolni – hangsúlyozta Gazda Csaba. – Emiatt csökken a teljesítmény, mert a járművek kevesebb kilométert tudnak megtenni. A sofőrök vezetési ideje kilenc, illetve tizenegy óra, bár hetente két alkalommal 15 óra is lehet. A tankolási idő azonban nem számít pihenőnek, ezért minél tovább tartózkodik valaki a kúton, annál gyorsabban jár le a vezetési ideje – tette hozzá Gazda Csaba
Úgy tudjuk, hogy több kamionsofőr úgy próbál „trükközni”, hogy miután tankolt 100 litert, kifizeti, majd ugyanazon a töltőállomáson újra tankol százat. Ezt addig ismétli, amíg meg nem telik a jármű tartálya. A korlátozott tankolással kapcsolatban kerestük a MOL sajtóosztályát, de lapzártánkig nem kaptunk választ. 
 


Fotó: MW

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában