2018.04.21. 14:53
Logikai játékokkal csapják be a diákokat, ám ez a hasznukra válik
A Nemzeti Tehetség Programhoz nyújt be pályázatot további támogatásért a szennai iskola a tíz éve sikeresen futó programjukhoz, amelyben logikai játékokkal fejlesztik a diákokat. Április végén országos versenyt is rendeznek a témában.
A Nemzeti Tehetség Programhoz nyújt be pályázatot további támogatásért a szennai iskola a tíz éve sikeresen futó programjához. – Becsapjuk a gyerekeket: azt hiszik, hogy játszanak, pedig közben logikai gondolkodást tanulnak! – így foglalta össze a módszer lényegét Krénuszné Tóth Erzsébet pedagógus.
– Tele az íróasztalom iratokkal, mert hamarosan pályázatot adunk be a Nemzeti Tehetség Programhoz, hogy támogatást kapjunk a programunkhoz – mondta Bendi Tiborné iskolaigazgató. Az iskolában tíz éve foglalkoznak a MindLab programmal, amely a gondolkodás, a viselkedés, a szabálytudatosság, és a tehetséggondozás terén fejleszti a tanulókat. Mindehhez nem kell más, mint 30-40 különböző táblás logikai játék a dámától a dominóig, a mancalától az abaloneig, a quoridorig, hogy a kevéssé ismertekről is szó essen. A szennai gyerekek másodiktól hatodik osztályos korukig a tanterv szerint heti egy tanórán mérkőznek meg egymással.
– Izgalmas partikat játszunk: bár vannak nálam jobbak, általában nyertesen jövök ki a játszmákból – mondta a hatodikas Szász Vilmos Attila.
A módszer szennai meghonosítója, Krénuszné Tóth Erzsébet éppen egy évtizede kapott egy problémás osztályt. Keresett valamit, amivel felzárkóztatni tudta őket, így akadt rá a MindLabra. A logikai játékokkal stratégiát és taktikát tanulnak a gyerekek, és mivel minden gyerek nyerni szeretne, odafigyelnek és motiváltak.
– Mindezt át tudják ültetni a mindennapi életbe – magyarázta Krénuszné Tóth Erzsébet. – A mai gyerekek helyett általában a szülő dönt. A játékokban azonban a gyerekek kénytelenek önállóan gondolkodni és dönteni, és azonnal szembesülnek a döntéseik következményeivel. Nem baj, ha hibáznak, ha tanulnak belőle. Így a gyerekek problémamegoldóvá válnak, nem kifogáskeresővé. A középiskolában továbbtanuló diákjaink tanáraitól többször kapunk visszajelzéseket, hogy szeretik a szennai gyerekeket, mert azonnal a megoldást keresik egy-egy problémára.
A partik után nincs sértődés és duzzogás: a gyerekek kezet nyújtanak, és gratulálnak a győztesnek. Megtanulják, hogy nem lehet mindig nyerni. A szennaiak évek óta sikerrel vesznek részt nemzetközi versenyeken is.