hazai vizeken

2020.06.11. 13:00

Évtizedes hátrányt hozhat be a flotta

Fél évszázada elmaradt munkákat és fejlesztéseket hozhat be a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) a közelmúltban elfogadott újraszervezési tervvel, melyről Szabadics Zoltán, a BAHART igazgatótanácsának elnöke beszélt a Magyar Építők magazinnak.

Koszorus R.

A fejlesztéseket indokolja, hogy a flotta átlagéletkora 50 év feletti, míg a kikötők több mint 100 éve épültek, s maximum 40 éve kaptak komolyabb felújítást. – A most tervezett fejlesztésekről nem túlzás azt mondani, hogy Széchenyi István korszaka óta a balatoni hajózás legnagyobb modernizációját hajtjuk végre – fogalmazott Szabadics Zoltán.

A munkák a fogadó kikötőket és a kiszolgáló létesítményeket is érintik, de első számú fókusza a révforgalmat biztosító eszközök és létesítmények. – A Tihany és Szántód révkikötők esetében is folyamatban van egy fejlesztési koncepció készítése, de általánosságban elmondható, hogy a két kikötőt kiszolgáló közművek és utak, a környezet, a kikötőépületek és a hajókat ellátó tér is megújul.

A közeljövőben egy komp, valamint egy kisebb típusú katamarán beszerzése kezdődik, amelyek Badacsony és Fonyód között közlekednek majd, de ezek mellett lesznek 50–100 fős modern hajók is. Szabadics Zoltán a flotta fontos elemeként említette a 23 ipari célú hajót is, melyek megújulása távolabbi cél. A fejlesztésekhez az állam által a BAHART-ban végrehajtott 6,6 milliárd forintos tőkeemelés biztosít meglévő forrást. A tervek szerint a legforgalmasabb személyhajó kikötők fejlesztésére – Balatonfüred, Fonyód, Badacsony és Siófok – is sor kerül, s folytatódik a személyhajók cseréje.

A reformkor óta nem volt ekkora fejlesztés a balatoni hajózásban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!