Hírek

2005.03.21. 07:38

A magyar fogyasztók az árra figyelnek

H. K. J.

[caption id="" align="alignleft" width="249"] A Danone-termékek erősebbek, mint valaha
[/caption]Számos nagy márka veszített népszerűségéből az elmúlt két évben. A DDB Brand Capital kutatása során Magyarországon 800 főt kérdezett meg, írta a Világgazdaság. A válaszok összesítéséből kiderült, hogy általában véve minden termékkategóriában gyengültek a márkák. Az olyan nagy nevek, mint a Pöttyös, a Milli és a Pick is gyengébb eredményt ért el tavaly, mint 2002-ben. Ugyanakkor a Danone erősebb, mint valaha. Hasonló a helyzet a sörpiacon is, ahol csak a Heineken és a Stella Artois tudott erősíteni, míg a többiek forgalma visszaesett. A pénzügyi területen a CIB tudott jellemzően növekedni, míg a versenytársak piaci helyzete gyengült. A mobilosok közül a tovább erősödő T-Mobile mellett a leglátványosabb növekedést a Vodafone könyvelheti el. Érdekes továbbá, hogy az egyre csökkenő táborral bíró Matáv esetében nőtt a márka mellett kitartók elkötelezettsége.

A médiapiac szereplői közül gyengült az RTL Klub és a TV2 is. Varga Renáta, a DDB stratégiai igazgatója szerint a magyar piac árérzékeny. A márkák hosszú távon csak akkor maradhatnak eredményesek, ha sikerül a fogyasztókkal közvetlenebb kapcsolatot kialakítani.

Ezek is érdekelhetik