Hírek

2005.03.31. 07:41

A sivatagba veszhet Schumi vb-címe

A Forma–1 történetében eddig csak Jack Brabham (1960) és Niki Lauda (1975) tudott úgy világbajnokságot nyerni, hogy az első három futamon nem állhatott dobogóra.

Hegyi Áron

Michael Schumacher és a Ferrari most arra készül, hogy harminc év elteltével megtörje ezt az átkot. Persze a zseniális németnek még akkor is marad esélye a világbajnoki cím megvédésére, ha ismét lemarad a dobogóról, de azért a vörösök háza táján is jobban örülnének, ha pódiumon debütálna az új autó, az F2005-ös.
Éppen ez az egyik baj, mármint az új autó. A szezon első két futamán parádézó Renault-k uralmát megtörni hivatott autót éppen egy hete vezette először Schumi (és Barrichello is), azaz még az ismerkedési fázisban vannak. Tavaly a Ferrari megbízhatóságával vívta ki a legnagyobb elismerést, gyakorlatilag hiba nélkül teljesítették a motorok az egész szezont. Most viszont a sorozat legnehezebbnek tartott futamán kell bizonyítania az F2005-ösnek. Az arab sivatag közepén épült pályán folyamatosan hatalmas por van, bármikor lecsaphat egy homokvihar (tavaly a második edzés előtt két órával történt ez meg), és egész hétvégén 40 fok körüli hőmérsékletre lehet számítani. Ráadásul, ha végig bírják a motorok a futamot, akkor az új szabályok szerint nem lehet azokat kicserélni, hanem a következő futamon is azokkal kell rajthoz állni.

Az abroncs lehet a baj

Szakértők szerint nem a motor, hanem az abroncsok a Ferrari igazi gyenge pontja. A Bridgestone fejlesztői már a malajziai kudarc (tropára mentek a gumik) után magukra vállalták a felelősséget, és azonnali megoldást ígértek. A japán gyár lemaradása főleg azért ijesztő (legalábbis a Ferrari számára), mert a Michelin abroncsai hibátlanul repítették a két futamon 26 pontot szerző zászlóshajó, a Renault két kocsiját.

Hegyi Áron Az abroncs lehet a baj Szakértők szerint nem a motor, hanem az abroncsok a Ferrari igazi gyenge pontja. A Bridgestone fejlesztői már a malajziai kudarc (tropára mentek a gumik) után magukra vállalták a felelősséget, és azonnali megoldást ígértek. A japán gyár lemaradása főleg azért ijesztő (legalábbis a Ferrari számára), mert a Michelin abroncsai hibátlanul repítették a két futamon 26 pontot szerző zászlóshajó, a Renault két kocsiját. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!