Hírek

2005.04.16. 00:00

Nem szeretik a sofőröket

Mint az a Reggel tegnapi összeállításából kiderült, húsz fővárosi polgármester strapabíró szolgálati járművet használ.

Tóth Tímea

Hárman a luxust választották. Ketten évek óta ragaszkodnak a sajátjukhoz. Nem ok nélkül. Az autó nagysága megnöveli tulajdonosa személyiségét. Óriásnak érzi magát, aki kiszáll egy tiszteletet parancsoló luxuskocsiból – magyarázza dr. Sebestyén Tamás pszichológus. Budapest valamennyi polgármesteréről árulkodnak járműveik. A fővárosi vezetők közül öten közlekednek méregdrága kocsival. Ketten, Hunvald György és Verók István Rovert, azaz luxuskategóriás járművet vezet. Steiner Pál, Horváth Csaba és Molnár Gyula szintén magas árfekvésű járművel utazgat. Ők más márkákat választottak.

– A Volkswagen és a Nissan a középszintű értelmiség autója. Strapabíró, kis fogyasztású járművek. Kevésbé státusszimbólumok – vélekedik Bagdy Emőke pszichológus.

Molnár Gyula, a XI. kerület első embere úgy jutott a kilencmillió forint értékű Nissan Maximához, hogy az önkormányzat leadott hat használt gépkocsit. Cserébe öt autót kaptak, összesen 12 millió forintért. A kétéves autót a polgármester csak hivatalos célokra használja, reggel a sajátjával indul munkába. Sőt, napközben kölcsönadja az alpolgármestereknek is. Csupán két fővárosi vezető nem tart igényt szolgálati gépkocsira.

Hét éve járok saját autóval, nem szeretnék egy sofőrhöz alkalmazkodni. Ráadásul a szolgálati kocsi felelőséggel jár – meséli Szabó Lajos Mátyás XVI. kerületi polgármester. – Ezenkívül tizenkét óra munka után szeretnék az autóban kikapcsolódni. Tóth Mihály, XXI. kerületi polgármester magyarázta még egyszerűbb. Szeret vezetni, és nem kívánja az önkormányzatot további költségekkel terhelni.

A IX. kerületi sajtóreferens lapunkkal közölte: Gegesy Ferenc polgármester egy kifutó típusú Nissan Maximát használ, amelyet 6,4 millió forintért vettek. Egy korábbi autót beszámítottak, így 3,5 milliót fizetett az önkormányzat. Azt is közölték: a hivatal használ három gépkocsit, nem a kerület vezetője.

Steiner Pál, V. kerületi polgármester: - Elődöm Volvóját el kellett adni, mert olyan rossz állapotban volt, hogy majdnem baleseteztünk. A mostani, 95-ös Saabot 9 millióért vettük. Hárommillióval kevesebbért, mint a Volvót. Nem én választottam, a jegyző bonyolította az adásvételt.

Verók István, VI. kerületi polgármester: - Farkas György korábbi polgármesternek egy Volkswagen Passatja volt. Az önkormányzat jelenlegi MG Roverje négyajtós és 2500 köbcentis. Ez kevésbé luxuskategória, és olcsóbb volt. A jegyző is használja, sőt, a sofőr ezzel viszi ki a képviselőknek a küldeményeket.

Hunvald György, VII. kerületi polgármester: - Eladtuk az előző polgármester Volkswagenjét négymillió forintért. Így az új Rover 75 ötmillió forintjába került a kerületnek, akciós áron. A testület közösen döntött a vásárlásról. Van egy 37 éves, bogárhátú Volkswagenem. Hétvégenként azzal autózok.

Tóth Tímea Steiner Pál, V. kerületi polgármester: - Elődöm Volvóját el kellett adni, mert olyan rossz állapotban volt, hogy majdnem baleseteztünk. A mostani, 95-ös Saabot 9 millióért vettük. Hárommillióval kevesebbért, mint a Volvót. Nem én választottam, a jegyző bonyolította az adásvételt.

Verók István, VI. kerületi polgármester: - Farkas György korábbi polgármesternek egy Volkswagen Passatja volt. Az önkormányzat jelenlegi MG Roverje négyajtós és 2500 köbcentis. Ez kevésbé luxuskategória, és olcsóbb volt. A jegyző is használja, sőt, a sofőr ezzel viszi ki a képviselőknek a küldeményeket.

Hunvald György, VII. kerületi polgármester: - Eladtuk az előző polgármester Volkswagenjét négymillió forintért. Így az új Rover 75 ötmillió forintjába került a kerületnek, akciós áron. A testület közösen döntött a vásárlásról. Van egy 37 éves, bogárhátú Volkswagenem. Hétvégenként azzal autózok. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!