Hírek

2005.09.14. 00:00

A magyar kultúra mint márkaérték: felkeltheti a hazánk iránti érdeklődést

Parcsami Gábor

[caption id="" align="alignleft" width="320"] Braun Róbert stratégiai tanácsadó
[/caption]– Országimázs-építésünk egyik főpillére lehet kulturális kincseink megismertetése a világban – mondja Braun Róbert, a Braun és Partners tanácsadó cég vezetője. – Fel kell kelteni hazánk iránt az érdeklődést, hogy jöjjenek ide, vegyék a magyar termékeket vagy hiteles legyen a magyar külpolitika. Ezek olyan célok, amelyekkel az országmárkát népszerűsíthetnénk külföldön.

A kultúrának jó a „márkaértéke”, ha stratégiai módon használják. Az elmúlt években több biztató jelet is tapasztalhattunk kulturális életünk meghatározó szervezetei és intézményei részéről. Mindenekelőtt ide sorolható, hogy 2010-ben hazánk egyik városa lehet Európa kulturális fővárosa. Egyre több kulturális évadot rendezünk. A holland, az orosz és szlovák kölcsönös bemutatkozás után már megszületett a megállapodás, hogy 2006-ban magyar–kínai kulturális évadot rendezünk. Ezenkívül különféle jelentős kulturális intézményeink is egyre erőteljesebb harcot folytatnak a külföldi jelenlétért – a helyi kultúrák mindennapjainak részévé akarják tenni a magyar kultúrát.

Braun Róbert cége részt vesz az Operaház kommunikációjának irányításában. – Az opera minden ország kultúrájának reprezentatív intézménye – szögezte le a cégvezető. – Ezért egyik fő célunk és feladatunk, hogy operáink és művészeink a modern világban a magyar kultúra nagyköveteivé is váljanak. Ebben próbálunk segíteni a ház újonnan kinevezett vezetőségének, Hegyi Árpád Jutocsának, Müller Péter Sziáminak és Kesselyák Gergelynek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!