Közélet

2015.12.28. 16:03

Új menetrend, régi szolgáltató: fonódnak a buszok Siófokon

Eredményt hirdettek a szolgáltató kiválasztását célzó pályázaton Siófokon: a Kapos Volán marad, de már az új nevén, Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-ként.

Fónai Imre

A budai fonódó villamos mintájára Siófokon a helyi buszok fonódnak januártól. Az új menetrendben ugyanis több járatot összevonnak, a kiliti például kitérőt tesz a Foki-hegyre. Ezzel együtt eredményt is hirdettek a szolgáltató kiválasztását célzó pályázaton, karácsony előtt közvetlenül: a Kapos Volán marad, de már az új nevén, Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-ként. Az utasigények kiszolgálása és a költségtakarékosság jegyében szakértő céggel világíttatták át a helyi tömegközlekedést és több javaslatot is elfogadott ebből a siófoki képviselő-testület. Így lesz a 6-os és 4-es járatból 64-es, vagy ugyancsak fonódással az egyesből és hatosból 16-os, az egyesből és kettesből 12-es.



A december közepi képviselő-testületi ülésen még úgy tűnt, hogy új szolgáltató jelenik meg Siófokon; a helyi közbeszerzési bizottság ugyanis a veszprémi székhelyű Balaton Busz Bt. ajánlatát sorolta az első helyre, de azzal a kikötéssel: voltaképpen két nyertest hirdet, mivel a Balaton Busz nem rendelkezett a szolgáltatás nyújtásához szükséges engedéllyel. December 20-i határidőt szabtak ennek a beszerzésére, ám mivel a veszprémi társaság ezen időpontig sem került minden szükséges dokumentum birtokába, végül a második helyezett Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-vel („leánykori nevén” Kapos Volán) szerződtek.

Molnár Árpád városházi osztályvezető azt mondta a testületi ülésen: a két pályázó közötti rangsorállításnál elsősorban a kedvezőbb ár döntött, a veszprémi cég ugyanis 64 forintért vállalt egy kilométert, ami évi 250 ezer kilométernél már tízmilliós költségmegtakarítást jelentett volna a városnak.
Csorba Ottó, a pénzügyi bizottság elnöke kifogásolta, hogy bizottsága nem tárgyalhatta meg a témát, amire a sürgető határidő magyarázat lehet, azt azonban – tette hozzá – már hónapokkal korábban tudni lehetett, hogy december 31-én lejár a régi szerződés. Csorba emlékeztetett: több alternatívát is kértek a városházától a helyi tömegközlekedés hatékonyabb üzemeltetésére, de ilyenek nem kerültek a testület elé.

A törekiek most megkapják, amiért tüntettek

Évi negyvenmillió forintjába kerül a városnak a helyi buszközlekedés, a városháza tájékoztatása szerint az ország egyik legolcsóbb tarifájával, 200 forintos jeggyel, melynek az ára januártól sem emelkedik. Lesz azonban számos, az utasokat érintő változás. Jó hír a törekieknek, hogy napi egy járattal több közlekedik, a 11.20-kor induló buszért néhány éve demonstráltak is a városrész lakói. Az ipartelepre munkába járóknak lesz könnyebbség, hogy helyi bérlettel is fölszállhatnak a siójuti helyközi járatra.
Új jelzésű busz lesz a nyári szezonban a 12-es és 21-es, mely Széplaktól Sóstóig járja majd a Balaton-partot. A kiliti 14-es járatot fölváltja január elsejétől a 64-es, mely a Foki-hegyre is fölkanyarodik. A 16-os és a 61-es pedig az eddigi 1-es és 6-os összevonásával jön létre.

Címkék#siófok
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!