Közélet

2016.12.09. 15:14

Csökken a menetidő: újra százzal roboghatnak a vonatok

Befejeződött a Kaposvár és Dombóvár közötti vasútvonal felújítása. Mintegy 24 kilométeres szakaszt korszerűsítettek, melyen újra 100 kilométer per órás sebességgel haladhatnak a vonatok vasárnaptól, ami jelentősen csökkenti az utazási időt. A beruházás 9,7 milliárd forintba került.

Gyeszát Zsolt

– Rengeteg közös dolgunk van a MÁV-val, melynek eredményeként szebb és élhetőbb lesz ez a város – jegyezte meg Szita Károly polgármester.
– Az itt élők nagyon jól tudják, hogy a Kaposvár és Dombóvár közötti szakaszon 40 kilométer per órás sebességgel haladtak a vonatok – mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Ezt a pályát 1963 és 1968 között építették át, s utána nem kapott semmilyen nagyobb beruházást. A 2000-es években jutott el a pálya műszaki állapota arra, hogy ilyen alacsony sebességgel tudtak csak közlekedni rajta. Jogos volt az itt élők kérése, hogy végre felújítsák a pályaszakaszt. A felújításhoz nem kaptunk európai uniós forrást, így a MÁV-nak a saját költségvetéséből kellett kigazdálkodni ezt. Ezért több évre szakaszoltuk a beruházást – három kiviteli szakaszunk volt. A Baté és Kaposvár közötti szakaszt 2014-ben újítottuk fel. Nemcsak pályarekonstrukciós munkákat végeztünk, hanem a teljes alépítményt megerősítettük, felújítottuk a műtárgyakat, a vízelvezetés kérdését is megoldottuk. Ennek a pályaszakasznak a felújítása akkor 3,1 milliárd forintba került.
Dávid Ilona elmondta: a következő évben a Baté és Csoma-Szabadi állomási vágányok átépítésére került sor, ahol utasperonokat is építenek. Több mint egymilliárd forintot költöttek erre a szakaszra.



Az utolsó, 13,4 kilométeres szakasz felújítása most ért véget Dombóvár-alsó és Baté között. Dávid Ilona szerint ez volt a leghosszabb és a legbonyolultabb szakasz. Kapospula, Attala, Nagyberki megállóhelyeken új térvilágítással és térkőburkolottal is ellátott peronokat építettek. A projekt keretében nyolc útátjárót átépítettek, s egy gyalogos átjárót is kialakítottak. A vízelvezetés érdekében kilenc kilométer hosszan föld, illetve burkolt árkot építettek, meglévőket kitisztították, az átereszeket is felújították. Az idei évi pályarekonstrukció és minden hozzá tartozó beruházás 5,5 milliárd forintba került összességében.

[caption id="" align="aligncenter" width="650"] Jelentősen csökken az utazási idő
[/caption]
– Ezzel a teljes pályaszakasz megújult, 100 kilométer per órás közlekedésre alkalmas – mondta az elnök-vezérigazgató. – Vasárnaptól, vagyis a mostani menetrendváltástól ezzel a sebességgel fognak közlekedni a személyszállító vonatok és az intercity (IC) járatok is. Innentől kezdve a személyszállító vonatok menetideje 35 perc, az IC vonatoké pedig 26 perc lesz. Ezzel jelentősen csökkent a menetidő.
Hozzátette: a téli menetrendváltástól három IC fog közlekedni Budapest és Kaposvár között: a Rippl-Rónai, a Kvarner és a Somogy.

Beszámoltak a következő fejlesztésekről is

Hamarosan az utazók is élvezhetik a kaposvári vasútállomás felújított épületét, november 29-én befejeződött a műszaki átadás-átvételi eljárás. Jelenleg a használatbavételi eljárás megindításához szükséges dokumentációk összeállítása és az építtető részére történő átadás zajlik – tudtuk meg a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától.

[caption id="" align="aligncenter" width="650"] Befejeződött a Kaposvár és Dombóvár közötti vasútvonal felújítása
[/caption]
Szita Károly az elkövetkező fejlesztések közül kiemelte az 1896-ban épült Fonyód-Kaposvár közötti vasutat, melyet szintén felújítanak. A korábban a turizmust szolgáló „fürdővonat”, s a pálya struktúrája átalakult. Ma vicinális, vagyis elővárosi közlekedést biztosít. – Nagyon fontos számunkra, hiszen sokan ezzel a vonattal jönnek iskolába, s dolgozni Kaposvárra – mondta Szita Károly. – Nem mindegy, milyen gyorsasággal, s milyen körülmények között történik mindez.
A polgármester elmondta, a csapadékvíz elvezetésének problémáját is megoldják a Budai Nagy Antal utcában. A vizet a vasút alatt vezetnék át. – Átalakítjuk a Vásártér-Kanizsai utcai csomópontot, a kapostüskevári csomópontot – mondta. – Iparterületeket újítunk fel, s a Raktár utcát, melyek szintén közös munkát jelentenek a MÁV-val.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!