Kultúra

2016.03.01. 15:09

Nem kért letöltések okostelefonra: hatalmasra dagadt a számla

Plusz letöltéseket generált egy okostelefon, állítja egy balatonboglári nő, és a készülék hibájából hatalmas összegeket követelnek a szerény körülmények között élő családtól.

K. G.

– A fiam vásárolt egy előfizetéses készüléket az egyik nagy telefontársaságnál, mert a korábbi telefonja összetört – idézte fel a történteket Horváth Gáborné. – Tizenháromezer forintba került az új előfizetés, ez tartalmazta, hogy korlátlanul beszélhet. Egy darabig nem is volt semmi gond, de aztán hideg zuhanyként ért bennünket, hogy januárban egy 47 ezer forintos számlát kaptunk. Ezt még kifizettük. Azonban jött még egy csekk, amellyel február 8-ig újabb 47 ezer forintot követeltek tőlünk. Ezzel azonban még nem volt vége, újabb számla jött, hogy fizessünk be még 43 ezer forintot március elsejéig. Erre már képtelenek vagyunk...



Az 54 éves balatonboglári asszony rokkantnyugdíjas, a 25 éves fia közmunkásként dolgozik Polányban. Ekkora összeget már nem tudnak kigazdálkodni, és nem is értik, miért járna. Részletes számlaismertetőt nem kaptak ugyanis, csak egy végösszeget.
– Felhívtuk a szolgáltatót, és megpróbáltunk utánajárni a dolognak – folytatta az asszony. – Nem rendeltünk meg és nem töltöttünk le semmilyen szolgáltatást. Meg sem tudjuk nézni a készüléken, mi ez. Azt mondták, hogy önmagától generál a telefon plusz letöltéseket...

Volt már rá példa, hogy olyan emelt díjas tételeket találtak egy ügyfél telefonszámláján, amelyek szolgáltatásait nem vette igénybe, mondta Novák Ferenc, a Somogy Megyei Békéltető Testület elnöke, aki tanácsokkal látta el a balatonboglári hölgyet.
– Írásban kérjenek hívásrészletezőt, és a reklamációt tértivevényes levélben juttassák el a szolgáltató központjába. Szögezzék le, hogy ők nem rendeltek ilyen szolgáltatást, és magyarázatot kérnek erre – mondta Novák Ferenc. – A telefonos cég közszolgáltatónak minősül, 15 napon belül válaszolniuk kell a levélre. Nekik kell bizonyítaniuk, hogy megtörténtek ezek a hívások. Ha ezt nem tudják megtenni, nem jogos a követelés. De ha igen, akkor ki kell fizetni az összeget. Ha nem tudja elfogadni a választ az ügyfél, fordulhat a békéltető testülethez.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!