2020.12.01. 16:30
Átalakítanák a pedagógusképzést
A pedagógusképzésre, tanárképzésre jelentkezők pályaalkalmasságának a kérdéséről tanácskozott a Dél-Dunántúli Regionális Pedagógusképző Fórum (DRPF) kedden.
Békéscsaba, 2020. október 2. Kémia óra a békéscsabai Szlovák Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium tizedik osztályában 2020. október 2-án. Ezen a napon Soltész Miklós, a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelõs államtitkára két diáknak adott át nemzetiségi ösztöndíjat az oktatási intézményben. MTI/Rosta Tibor
Forrás: MTI
Fotó: Rosta Tibor
Józsa Krisztián, a szervezet társelnöke, valamint a SZIE Kaposvári Campus Pedagógiai Karának dékánja elmondta; az online konferencia központi témája az volt, hogyan működik a pedagógusképzésben jelenleg a pályaalkalmassági vizsgálat, miként lehetne azt javítani, fejleszteni és átdolgozni. Kiemelte, a pedagógusok alkalmasságát csak a felvételi eljárás során vizsgálják, ahol még nem mondható meg, milyen szakember lesz valakiből, ha befejezi tanulmányait. Ezen szeretnének majd változtatni.
Józsa Krisztián hangsúlyozta, a tanácskozás segítséget adhat az országosan napirenden lévő tanárképzés átalakításához is. Hozzátette; a jövőben szeretnék a pályaalkalmasság vizsgálatának a kérdését egyeztetni a Magyar Rektori Konferencia Pedagógusképzési Bizottságával, illetve azt megelőzően a tanító- és óvóképzést országosan koordináló Programfejlesztő Bizottsággal. A DRPF ülésen mintegy hetvenen vettek részt.
Borítókép: illusztráció