2010.10.28. 21:32
A vadonban éjszakáznak a világ legveszélyesebb országában
Mivel az ország közbiztonsága az egyik legrosszabb a világon, a szakasz során öt-hat kilométerenként katonák vigyázták a mezőny útját.
Pedig Mauritániára úgy készültek a versenyzők, mint ahol a rengeteg homok lesz majd a legnagyobb riválisuk. Miután sikeresen bebocsátást nyertek az országba, elsőként a PK 135-ös pont és Atar közötti 419 kilométer várt rájuk. Mivel az ország közbiztonsága az egyik legrosszabb a világon, a szakasz során öt-hat kilométerenként katonák vigyázták a mezőny útját – 2008-ban az eredeti Dakar is éppen az országban uralkodó bizonytalan biztonsági állapotok miatt maradt el...
A somogyi kettős már ezen a szakaszon is megküzdött a tereppel, összesítésben a huszonhatodik, a kategóriájukban a tizenhatodik helyen érkeztek célba, ám a neheze csak másnap, az Atar és Saint Akdzsujt közötti etapon várt rájuk. És gyönyörű táj, a szervezők ugyan az Azuguj és a Mariret oázist is a programba illesztették, ám utána rengeteg – és felettébb aljas természetű – homok következett. Mely közben akadtak olyan területek, ahol kisebb tavak, a környékükön pedig mocsarak alakultak ki. Ráadásul sekélynek, könnyen átgázolhatónak, sok esetben kiszáradtnak tűntek – nos, az egyik ilyen, felül csontszáraznak tűnő dagonyásról kiderült, hogy a felső réteg alatt méretes a sár, s a somogyi duó kocsija bele is cuppant a mocsárba. Megpróbáltak ugyan kimászni belőle, ám a kocsi szép lassan kilincsig süllyedt, így kénytelenek voltak segítséget kérni. A mauritániai hadsereg egyik egysége egy speciális emelőautóval elindultak feléjük, csak későn, sötétedés után értek oda, így Lukics János és Horváth Csaba kénytelen volt az éjszakát a vadonban tölteni. A világ egyik legkevésbé biztonságos országában...
A verseny persze folytatódik, s ha a somogyiakat kihúzták, némi büntetőponttal gazdagodva csatlakozhatnak a mezőnyhöz, mely Saint Akdzsutból Saint Louisig autózik 585 kilométert: a célállomás már Szenegálban található.