Szem-szájnak ingere

2017.09.08. 11:36

Magyar csoki és tökmagolaj a világ legjobb élelmiszerei között

A magyar chocoMe Kft. kávés-mogyorós Raffinée terméke és a Donum Terrae Kft. tökmagolaja is bekerült a világ legjobb 50 élelmiszere közé a héten zárult Great Taste Award versenyen Londonban.

Az eseményen TOP50 Foods díjjal ismerték el a termékeket. A magyar sikerről a csokoládét gyártó magyar cég tájékoztatta az MTI-t, amely a hírügynökségi anyag közreadásakor a verseny honlapja alapján a tökmagolajat gyártó magyar cég szintén bravúros sikeréről is számot adott.

A chocoMe Kft. az MTI-hez eljuttatott tájékoztatása szerint

magyar termék soha nem ért el még ekkora sikert a Great Taste Award versenyek történetében.

A világ 50 legjobb élelmiszere díjazottjai között az idén három csokoládé termék szerepel, amelyből kettő egy gyártóhoz tartozik.

A chocoMe csokoládék a világ 31 országában érhetők el. A termék előállításáról a honlapjukon közölnek látványos videóanyagot:

Az idei versenyre

több mint 12 ezer termékkel neveztek a világ több országából.

A versenyre, több kategóriában, olyan csomagolt élelmiszerrel lehet nevezni, ami a fine food minőségbe sorolható. A terméket 400 zsűritag teszteli úgy, hogy a vakkóstoláson csak az íz alapján rangsorolják az élelmiszert.

Mint közlik, a chocoMe árbevétele 2015-ben mintegy 465 millió forint, míg tavaly már csaknem 620 millió forint volt. A vállalkozás nyeresége 2015-ben 62 millió forint, tavaly pedig 64 millió forint volt.

A Donum Terrae saját honlapján szintén büszkén adja hírül a bravúros eredményt. Közleményükben arra is felhívják a figyelmet, hogy tökmagolaj korábban soha nem szerepelt a legjobb 50 élelmiszer között. Tekintettel termékük sikerére, a tökmagolaj élettani hatásáról is felfrissítik olvasóik tudását.

A Donum Terrae honlapja gyorsan össze is foglalja, miért számít a Great Taste Awards a világ legmegbízhatóbb és legrangosabb ételkóstoló versenyének.

Emlékeztetnek arra, hogy a 450 tagú szakma zsűri vakkóstolás útján értékeli a különböző kategóriában nevezett termékeket. A zsűri tagjai között Michelin-csillagos éttermek tulajdonosai- séfjei, ételkritikusok, szakírók, gasztronómiai szakemberek és olyan áruházláncok beszerzési igazgatói foglalnak helyet, mint a Harrods, The Whole Foods Market, Selfridges vagy a Harvey Nichols. Nincs brand, nem számít a csomagolás, nem lehet “marketing trükkökkel” befolyásolni a zsűrit, itt minden az ízről szól. Az ítészek csak a termékre vonatkozó alapvető információnak a birtokában kóstolnak. Ennek megfelelően értékelik a termék illatát, állagát, ízét, az íz komplexitását, lecsengését- utóízét, és mindezek harmóniáját. Egy asztalnál 4-5 fő kóstol, az asztalnál ülők megvitatják a kóstolt terméket és döntenek arról, hogy a “versenyző” érdemes-e csillagra illetve csillagokból hányat ítélnek neki oda. Három csillagos eredményhez minimum 20 bírának egyet kell értenie abban, hogy az adott termék valóban érdemes elismerésre.

 

 

 

 

Borítókép: Youtube / chocoMe Délice teaser

Ezek is érdekelhetik