Kártérítés

2018.10.15. 08:43

Egyre fontosabb az utazóknak a járatkésések miatti biztosítás

A Ryanair és a Wizzair is fellebbez a Főváros Kormányhivatala elmarasztaló döntése ellen, ami jól mutatja, hogy nemcsak az utasoknak, de a hatóságoknak sem könnyű a jogérvényesítés a diszkont-légitársaságokkal szemben. Érthető, hogy az elmúlt hetekben, hónapokban egyértelműen felértékelődtek azok az utasbiztosítási kiegészítők, amelyek például a járatkéséseknek, a járattörléseknek és azok folyományainak – például a szállásnak és a lemaradásnak – a költségét térítik meg.

A repülős utazásokra speciális szolgáltatásokat kínáló termékcsalád értékesítésének aránya évről évre nő, amit Lengyel Márk, az Európai Utazási Biztosító vezérigazgatója a légi utazások arányának növekedése mellett azzal is összefüggésbe hoz, hogy az egyéni utazások aránya is drasztikusan nőtt az elmúlt években – olvasható a hétfői Világgazdaságban.

Szabó Tamás, az Union Biztosító utasbiztosítási üzletágának vezetője közölte: a biztosító fő szolgáltatása ma még a poggyászkésés vagy a járatkésés, -törlés miatti kényszerű várakozás esetén vásárolt termékek számláinak megtérítése a biztosításban szereplő limit erejéig.

Fontos látni – hangsúlyozza Bodor Máté, az Aegon utasbiztosítási üzletágának vezetője és Vereczki András, az Uniqa igazgatója –, hogy ezek nem kiegészítők (nem olyan modulok, amelyek pluszdíjért igényelhetők), hanem a magasabb kategóriájú utasbiztosítások szerves részét képező pluszszolgáltatások.

Ugyancsak alapszolgáltatás – mondták az Allianznál –, hogy az ügyfél bejelentése után a biztosító kockázatviselése automatikusan meghosszabbodik, ha az ügyfél hazautazása – például közlekedési baleset, útlezárás, rossz időjárás miatti légtérzárlat – kitolódik, a járata késik vagy törlik.

De ma már többre is szükség van. Ezt bizonyítja, hogy sikeres a Magyar Posta Biztosító által májusban bevezetett 990 forintos kiegészítő biztosítás, amely automatikusan kifizeti – az egyébként az utast a 261/2004/EK rendelet alapján megillető – kártérítést, ha az ügyfél repülője több mint három órát késik, a járatot törlik, vagy nem tudott felszállni a repülőre annak ellenére, hogy érvényes beszállókártyája volt, például túlfoglalás miatt.

Horrorisztikus történetek keringenek az ilyen ügyek végigviteléről a fapados társaságokkal, az egyre több erre specializálódó ügyvéd ugyanakkor 20-40 százalékos sikerdíjért vállalja az ügyfelet megillető összeg behajtását. A biztosítótársaságok három hónap alatt 2,4 millió forintot fizettek ki 16 utasnak.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!