Akció

2017.07.26. 07:04

Könnyebben nyílik a pénztárca a nyári kedvezményesőben

Farmernadrágok 40 százalékkal olcsóbban, kettőt fizet hármat vihet akció és hetven százalékra leértékelt felsők – ilyen kellemes meglepetésekkel találkozhatunk a butikokba térve. Elkezdődtek ugyanis a nyári leárazások, s nagyon sokan igyekeznek a kedvezményesőben spórolni.

Koszorus Rita

Nagy feliratok hirdetik az üzletek polcain és kirakataiban: eljött a nyári akciók ideje. A veteránnak számító butik-kalandorok tudják: ilyenkor érdemes bevásárolni. S nem csak azért mert megéri, hanem azért is mert még koránt sincs vége a nyárnak.

A somogyi megyeszékhely bevásárlóközpontjaiban hétköznap is sokan sétálnak megrakott szatyrokkal, ám tumultusról még nem lehet beszélni. Az állandóan akciókkal csábító üzletekben most is sokan válogatják a kedvező áru portékát, azonban vannak üzletek, ahol direkt nyár végére időzítették a leárazást.

Az egyik női butikban érdeklődünk a kedvezmények felől. A mosolygós, fiatal eladónő lelkesen meséli, hogy sokkal több a vásárló, amióta elkezdték az akciózást. – Múlt héten hetven százalékos akció volt, most kettőt fizet hármat vihet kedvezménnyel várjuk a vevőket – magyarázza a fiatal nő és közben cseréli a kedvezményt hirdető táblát.

A legtöbb eladó ezt tapasztalja, a megnövekedett forgalmat azon veszik észre, hogy többször kell feltölteni a polcokat. Hiszen viszik a leértékelt árukat, mint a cukrot.

A betérő vásárlók egy része kedvenc boltjában keresi az akciókat, néhányan konkrét terméket vásárolnak meg, ám a többség csak nézelődik és általában gyorsan talál is olyan kedvező árú holmit, amit érdemes megvásárolnia.

S, míg Kaposváron a kiválasztott ruhák beszerzésével és cseréjével bajlódunk a próbafülkéknél, már bemutatták hazánkban is a vásárlást forradalmasító modern próbafülkéket. A XIV. Elektronikus Kereskedelmi Konferencián ismerkedhettek meg az érdeklődők a jövő próbakabinjával, amely egységesíti az online és offline vásárlást. Lényege, hogy a falán elhelyezett érintőpanel segítségével kérhetünk segítséget a bolti személyzettől, megadva azt, hogy milyen termékből, milyen méretet és színt szeretnénk próbálni. A kérésről az eladó telefonján értesül, s így célirányosan a kért árut viheti oda a vásárlónak. A fejlesztő cég ennek kapcsán egy kutatást is végzett vásárlók körében, amelyből kiderült: a fogyasztók nagy többsége akár többet is fizetni, ha a pénzéért jobb kiszolgálást kap.

Megkérdeztük: Mennyire vonzóak a nyári akciók?

Nikolausz-Szita Ágnes:

Érdemes főleg a gyerekruhánál kihasználni az akciókat, mert pillanatok alatt kinövi a ruhákat. Hogyha tetszik valami a kettőt fizet hármat vihet akcióban megveszek három egymást követő méretet. Szerintem már a 20-30 százalékos kedvezményeknél is szép összeg jön le, úgyhogy én oda is benézek.

Tóthné Fonai Mónika:

Azért jöttünk ma az áruházba, hogy felmérjük a terepet. Három gyerkőcünk van és mi mindig őket nézzük és természetesen keressük az akciós dolgokat. Egy jó akcióval tízezreket is meg tudunk spórolni. Most éppen szandált és pólót is vettünk. Még bőven itt van a nyár, úgyhogy lehet is használni.

Kurucz Veronika:

Szoktam arra figyelni, hogy akciós időszakban vásároljak. Ezreket tudok ezzel spórolni, de ahhoz minimum féláras kedvezmény kell, vagy szezonvégi kiárusítás. Ilyenkor ugyanis az eredeti ár töredékéért lehet egy-egy ruhához hozzájutni. Ilyenkor a gyerekeknek vásárolok jövő nyárra is, ők már nagyot nem nőnek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában