2018.05.18. 09:00
Balatoni vasút: utolsó szakaszába lépett a fejlesztés
Utolsó szakaszába ért a dél-balatoni vasútvonal fejlesztése: a nyári menetrendváltásig befejeződnek a nagyobb munkálatok a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy valamint a Fonyód-Kaposvár szakaszon. A projekt őszi, teljes befejezéséig már nem várható menetrendi korlátozás vagy zajt, port okozó munka.
A fővonali szakaszon elvégezték a megépült vasúti pálya szabályozását. Legkésőbb június végéig elkészülnek a gyalogos átjárók és a zajárnyékoló falak, befejezik a vasúti pályát víztelenítő árkok építését, s a kivitelező a végleges tereprendezést is elvégzi. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt kommunikációs titkársága közölte: a siófoki állomás részleges lezárása mellett zajlik a peronok átépítése. Így az utasforgalmat már a második és a harmadik vágány közötti új magas peron szolgálja ki, a hátralévő munkálatok során a negyedik és ötödik vágány közötti peront építik át, s emiatt az Indóház utcánál előfordulhatnak közúti forgalmi korlátozások. A munka előreláthatóan június végéig tart, s a vonatok eközben is menetrend szerint közlekednek.
A Fonyód-Kaposvár vasútvonalon is folytatják az utómunkálatokat, mely nem zavarja a vonatforgalmat. Most a vágány-, illetve a kitérő-szabályozási feladatokon kívül a zajvédőfalakat építik a dolgozók valamint a lengyeltóti, a somogyvári, az osztopáni és a kapostüskevári állomásokon, megállóhelyeken az átszállást segítő P+R parkolókat is kialakítják.
– A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak majd el a Balatonhoz – tájékoztatott a NIF. – A főváros és Keszthely között további tíz perccel csökken a menetidő, Kaposvárról Fonyódra a mostani 75-80 perc helyett 50-55 lesz. Az új magas peronoknak köszönhetően kényelmesebbé, míg az átépülő közúti és gyalogos átkelők miatt biztonságosabbá válik a közlekedés.
Nemzetiségi önkormányzati választások
és Európai parlamenti választás